וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמר מוסא - בראש הוועדה לניסוח החוקה החדשה במצרים

9.9.2013 / 9:39

50 חברי הוועדה התכנסו אמש ובחרו במדינאי הוותיק לעמוד בראשם, ככל הנראה כדי לשדר לעולם מסר מתון. החוקה תוגש תוך 60 יום ומסתמן שיושמטו ממנה הסעיפים הדתיים-קיצונים

המדינאי הוותיק עמר מוסא נבחר לעמוד בראש הוועדה שתנסח את החוקה החדשה של מצרים. הוועדה כוללת 50 חברים מכלל המפלגות, אך אינה מונה נציגים מתנועת האחים המוסלמים.

מוסא, לשעבר שר החוץ של מצרים ומתמודד לנשיאות בבחירות האחרונות, נבחר ברוב גדול לעמוד בראשות הוועדה, שהתכנסה אמש (ראשון) לישיבתה הראשונה. בחירתו ככל הנראה נועדה להציב בחזית מנסחי החוקה דמות מתונה ומוכרת לקהילה הבינלאומית.

לוועדה ניתנו 60 יום כדי לנסח גרסת סופית לחוקה החדשה ולהגיש אותה לנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנסור. לאחר מכן יודיע מנסור תוך 30 יום על עריכת משאל עם לאישורה.

עמר מוסא. קהיר, אוגוסט 2013. AP
עמר מוסא, בחודש שעבר בלשכתו בקהיר/AP

מטיוטה ראשונה של החוקה שדלפה לתקשורת לפני כשבועיים, עולה כי מהנוסח החדש שלה הושמטו מרבית הסעיפים האיסלמיסטיים שנכפו על-ידי הנשיא מוחמד מורסי. כמו כן, מסתמן שיושמטו מהחוקה החדשה תקנות שאסרו על פקידים בכירים מממשל מובארק לשוב לתפקידם.

הוועדה חילונית ברובה, אך יש בה נציגים למפלגות הסלפיות ולאנשי המוסד הסוני הבכיר אל-אזהר. בתנועת האחים המוסלמים סירבו לקחת חלק בניסוח החוקה החדשה, בטענה כי הרשויות במצרים תפסו את השלטון בכוח מידיו של הנשיא מוחמד מורסי לפני כחודשיים. יותר מ-2,000 מתומכי התנועה נעצרו מאז הדחת מורסי ב-3 ביולי השנה, וראשי "האחים" – בהם מורסי, מוחמד בדיע וסגניו - נתונים במעצר, לקראת הגשת כתב אישום בגין רצח או מעשי טרור.

הטלטלה במצרים - כותרות אחרונות
התביעה בקהיר תעמיד לדין את מורסי על הסתה להרג מפגינים
רה"מ הטורקי, ארדואן: בידי הוכחות שישראל מאחורי ההפיכה
אחרי שנתיים וחצי: מובארק שוחרר מהכלא למעצר בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully