וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להצית בית זרים: "הושפעתי מההסתה של רגב"

גלעד גרוסמן

9.9.2013 / 0:14

תושב ת"א נידון ל-27 חודשי מאסר לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בית עובדים זרים ממניע גזעני. השופטת ביקרה את התנהלות נציגי הציבור, אך הוסיפה: "הייתה גם פעולה רצונית"

יח"צ - חד פעמי

צפו בדברי ח"כ רגב בהפגנה נגד האזרחים הזרים, מאי 2012

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (ראשון) 27 חודשי מאסר על אלעד גדבאן, תושב העיר בן 25, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של קשירת קשר לביצוע הצתה מתוך מניע של גזענות, ייצור נשק שלא כדין וניסיון הצתה. זאת, לאחר שהודה כי יחד עם קטין השליך בקבוקי תבערה על בית שבו התגוררו עובדים זרים.

לדברי גדבאן, באותה תקופה הייתה אווירת הסתה נגד שוהים זרים, בעקבות אמירות מתלהמות של שר הפנים דאז אלי ישי (ש"ס) וחברת הכנסת מירי רגב (הליכוד), שכינו את השוהים הזרים "סרטן" ו"מביאי מחלות". גדבאן הוסיף כי ביום האירוע התנהלה הפגנה כנגד השוהים הזרים, והוא וחברו שמעו את הקריאות והושפעו ממה שנאמר בהפגנה.

מירי רגב באירוע הליכוד ישראל ביתנו בעת פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
להתלהמות ולהשמעת דברי הסתה יש השפעה על ציבור השומעים". רגב/שלומי גבאי

"להתלהמות ולהשמעת דברי הסתה נגד השוהים הזרים יש השפעה על ציבור השומעים ויש בה כדי להביא להתפרצות יצרים אצל קיצוניים", כתבה השופטת יהודית אמסטרדם בגזר הדין. "יחד עם זאת, אל לנו לשכוח כי נוסף לליבוי היצרים על ידי מארגני ההפגנה הייתה גם פעולה רצונית של הנאשם והאחר ששתו אלכוהול ובהשפעתו פנו לביצוע מעשה שטני: הצתת בית על יושביו. רק בגלל מזל וחוסר מיומנות – בקבוקי התבערה שהוכנו לא גרמו לשריפה ולנזק לנפש ולרכוש".

מגזר הדין עולה כי גדבאן והקטין התרעמו על כך ששוהים זרים המתגוררים בסמוך לבתיהם בדרום תל אביב שוכרים דירות וגורמים לעלייה במחירי שכר הדירה. לאחר ששמעו כי תושבת השכונה בה הם מתגוררים טענה ששוהה זר הטריד אותה על רקע מיני, הם החליטו להצית בניין בדרום תל אביב בו מתגוררים שוהים רבים ממדינות זרות. במאי אשתקד הכינו השניים שלושה בקבוקי תבערה והשליכו את הבקבוקים לעבר הבניין. למרבה המזל, הבקבוקים לא התנפצו ולא גרמו לנזק.

הפגנה הקוראת לגרש את הסודנים, מאי 2012. דרור עינב
הפגנה נגד אזרחים זרים בתל אביב, מאי 2012/דרור עינב

הפרקליטות ביקשה לגזור על גדבאן עונש של בין שנתיים וחצי לחמש שנות מאסר. בפרקליטות טענו כי יש צורך בעונש מרתיע שיעביר מסר ציבורי לעבריינים פוטנציאליים. מנגד, פרקליטו של גד'באן, עורך הדין בנצי קבלר, ביקש לגזור עליו עונש של עבודות שירות בלבד. לטענתו, גדבאן זרק את בקבוקי התבערה בעת שהיה שיכור ועל רקע שמועות בדבר תקיפה מינית של תושבת השכונה, וכעת הוא מבין שהמעשה היה פסול.

יצוין כי בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ארבעה תושבי העיר בשנות העשרים לחייהם בגין עבירות של תקיפה ושוד על רקע גזעני. לטענת הפרקליטות, הארבעה החליטו לתקוף עובדים זרים מכיוון שסברו שהם מבצעים פשעים בישראל. על פי כתב האישום, הנאשמים נהגו לנסוע ברחובות דרום תל אביב, וכאשר הבחינו בעובד זר שהיה בגפו, נהגו לקללו, להכותו ולהשליך לעברו ביצים. באחד המקרים גם תקפו שוהה זר עם בקבוק זכוכית. הארבעה נאשמים גם שגנבו טלפונים סלולריים ואופניים ששייכים לעובדים הזרים.

(עדכון ראשון: 23:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully