וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על לא עוול בכנפה: החסידה המרגלת זוכתה - ונאכלה

החסידה מינה נעצרה בחשד לריגול על ידי משטרת מצרים כשעל גבה מכשיר חשוד. לאחר שהתברר כי מדובר במכשיר איתור של זואולוגים היא שוחררה, אך נתפסה באי סמוך והפכה לארוחת ערב

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מזלה של החסידה "מינה" לא שפר עליה מאז השבוע שעבר, עת נחה בנהר הנילוס. היא נעצרה על ידי הרשויות במצרים במחוז קינא שבדרום המדינה בחשד שהיא ברווז המרגל עבור מדינה זרה. מאוחר יותר התברר כי מדובר בחסידה, ובתמונה שפורסמה בכלי התקשורת נראתה מינה כשמכשיר תיוג אלקטרוני מוצמד לגופה ותחנת המשטרה המקומית פתחה בחקירה בחשד שהמכשיר שימש למעשה להעברת מסרים אלקטרוניים.

לאחר חקירה התברר כי המכשיר הוצמד למינה על ידי זואולוגים שביקשו לעקוב אחר נדידתה. היא שוחררה לפני כמה ימים ואתמול (שבת) דווח כי נתפסה באי סמוך בחבל נוביה, שם הרגו ואכלו אותה. לדברי ארגון להגנת הטבע במצרים, חסידות הן חלק מהדיאטה של תושבי החבל במשך אלפי שנים, ולכן המעשה עצמו אינו אירוע חריג. "עם זאת, סיפור ההצלחה קצר הימים של שחרור מינה לא הספיק לשמור עליה עד שתצא ממצרים", כתבו חברי הארגון בעמוד הפייסבוק שלהם. "אנחנו באמת עצובים על הסוף הטרגי למסע של מינה".

המקרה של מינה אינו הפעם הראשונה שציפורים נעצרות במצרים בחשד לריגול. בתחילת השנה דיווחה סוכנות הידיעות המצרית הרשמית על "מעצרה" של יונה. העוף החשוד נלכד בידי אנשי הביטחון בשוברא אל-ח'ימה, העיר הרביעית בגודלה במצרים, מצפון לקהיר. היונה הועברה לתחנת המשטרה, שם נמסר כי אותרו ממצאים חשודים המחוברים לגופה: איגרת ומיקרופילם. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, על האיגרת שנשאה היונה נכתב "איסלם, מצרים 2012". הטלוויזיה הרשמית בקהיר הודיעה כי מונו שני קצינים בכירים בדרגת גנרל ובריגדיר גנרל (תת-אלוף) כדי "לחקור את העוף".

משטרת מצרים עצרה חסידה ששטה בנילוס: ”חשודה בריגול”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully