וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת מצרים עצרה ברווז ששט בנילוס: "חשוד בריגול"

מצרים חושדת כי עוף המים המסתורי, שדומה יותר לחסידה מאשר לברווז, העביר מסרים אלקטרוניים ממתקן מעקב שהוצמד לגופו. בתחילת השנה דיווחה מצרים על מעצר "יונה מרגלת"

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

משטרת מצרים חושדת כי ברווז ששט בנהר הנילוס היה למעשה מרגל של מדינה זרה. עוף המים המסתורי - שדומה יותר לחסידה מאשר לברווז - נלכד אמש (שישי) בשעות הערב במחוז קינא שבדרום המדינה. בתמונה שהועברה לעיתון "אל-אהראם", נראה מכשיר תיוג אלקטרוני מוצמד לגופו של הברווז, ותחנת המשטרה המקומית פתחה בחקירה בחשד שהמכשיר שימש למעשה להעברת מסרים אלקטרוניים.

בתחילת השנה דיווחה סוכנות הידיעות המצרית הרשמית על "מעצרה" של יונה. העוף החשוד נלכד בידי אנשי הביטחון בשוברא אל-ח'ימה, העיר הרביעית בגודלה ממצרים, מצפון לקהיר. היונה הועברה לתחנת המשטרה, שם נמסר כי אותרו ממצאים חשודים המחוברים לגופה: איגרת ומיקרופילם. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, על האיגרת שנשאה היונה נכתב "איסלם, מצרים 2012". הטלוויזיה הרשמית בקהיר הודיעה כי מונו שני קצינים בכירים בדרגת גנרל ובריגדיר גנרל (תת אלוף) כדי "לחקור את העוף".

חסידה שנעצרה במצרים בחשד לריגול. אוגוסט 2013. AP
החסידה המרגלת בכלוב המשטרתי/AP

במצרים רוויית המהפכות, נוטים כלי התקשורת לדווח על "ידיעות מודיעיניות" בגוון צהבהב, שהמקור להן אינו ברור לחלוטין. אחד המקרים המפורסמים ביותר שבהם הואשם בעל חיים בריגול היה בסוף 2010, עם הדיווחים אודות "הכריש של המוסד". כרישים ששרצו בחופי שארם א-שייח' וגבו את חייה של תיירת ופצעו עוד ארבעה שחיינים, עוררו בחצי האי סיני גל שמועות בנוגע למתקפה הפתאומית. מושל דרום סיני, מוחמד עבד אל-פאדל, אמר בראיון לתקשורת המצרית כי "אסור להוציא מכלל אפשרות שמדובר במזימה של המוסד".

בינואר 2011 הודיעה ערב הסעודית כי הצליחה ללכוד "מרגל מעופף של המוסד" – נשר, שככל הנראה עף מישראל כשלרגלו מוצמד מתקן עיקוב. אפילו החותמת "אוניברסיטת תל אביב", שהוטבעה על מתקן העיקוב של הנשר, לא הרשימה את הרשויות הסעודיות, שטענו כי תפסו "מרגל" עם מערכת GPS מתוחכמת. העוף החשוד שוחרר "בתום חקירה".

גם בטורקיה התעקשו שישראל משגרת לעברה מרגלים מעופפים: במאי 2012 נחרדו תושבי כפר קטן במזרח המדינה לגלות בשטחם שרקרק קטן, כשלרגליו טבעת עם הכיתוב "ישראל". הציפור עוררה חשד גם משום שהיו לה "נחיריים מוגדלים באופן מוזר", כפי שדיווח צהובון טורקי. אחרי חקירה קצרה של היחידה ללוחמה בטרור ושל משרד החקלאות, הותר לשרקרק הקטן להמריא לדרכו.

עוד על מרגלים מעולם החי:
עוף גוזל: סעודיה שיחררה הנשר "מרגל המוסד"
סערה במצרים: יונה נחקרת במשטרה בחשד לריגול
בטורקיה נרגעו: השרקרק אינו מרגל של המוסד
אך בסיני בטוחים מי אחראי למכת הכרישים: "המוסד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully