וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הברחת ענק: מטילי זהב ו-800 סמארטפונים

עובדי המכס במעבר אלנבי תפסו גם חצי טונה של טבק וצ'קים בסך 2 מיליון דולרים ברכבו של נהג שהגיע מירדן. האיש, עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים, הודה וגורש חזרה לארצו

עובדי יחידת המעברים של המכס תפסו בשבוע שעבר כמות אדירה של סחורה מוברחת בחיפוש ברכבו של עובד הקונסוליה הצרפתית בישראל, שעבר מירדן דרך מעבר הגבול אלנבי. ברשותו נמצאו 80 מטילי זהב, 200 אונקיות זהב ותכשיטי זהב במשקל כולל של 152 קילוגרמים. עוד נמצאו 799 סמארטפונים מסוגים שונים, טבק לנרגילה במשקל 500 קילוגרמים, המחאות בנקאיות בערך של כ-1.9 מיליון דולרים, חלקי חילוף לרכב ופריטים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסה להבריח 200 יחידות של אונקיות זהב ותכשיטי זהב במשקל כולל של 152 קילוגרמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשד נגד האיש התעורר תחילה כאשר ריח חריף של טבק עלה ממכונית בעלת לוחיות קונסולאריות שהגיעה ביום שלישי אחר הצהריים מירדן דרך מעבר הגבול אלנבי. הריח משך את תשומת לבו של בודק רשות שדות התעופה, שקיבל את פניו בכניסתו למתחם מעבר הגבול. הנהג הציג את המסמכים המעניקים לו פטור מבדיקה ביטחונית, אך הבודק הסב את תשומת לבם של המוכסים לריח הטבק. הנוסע הציג בפני המוכסים את המסמכים, לפיהם הוא עובד הקונסוליה הצרפתית בירושלים והרכב הוא בשירות הקונסוליה. כמו כן, כשנשאל אם יש ברשותו טובין החייבים בהצהרה הוא השיב בשלילה, אך סירב בתוקף לאפשר בדיקה של הרכב בטענה של חסינות דיפלומטית, ואף ביקש לשוב לירדן.

עובדי יחידת המעברים של המכס יצרו קשר עם משרד החוץ לבדיקת מעמדו, ועל אף שהסתבר שאכן הרכב זכאי לחסינות, התבקש משרד החוץ על ידי המכס לפנות לקונסוליה ולקבל את אישורה לביצוע הבדיקה. זו נתנה את הסכמתה העקרונית, והורתה לנוסע לאפשר את הבדיקה. בפתיחת הרכב נתגלה לעיני המוכסים השלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בפתיחת הרכב נתגלה לעיני המוכסים השלל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור חומרת הממצאים, הוחלט בהתייעצות עם משרד החוץ כי למרות מעמדו יש מקום לפתוח בחקירה פלילית. הנוסע, המשמש כנהג בקונסוליה, נחקר במשרדי יחידת החקירות של המכס ומע"מ בירושלים, ובחקירתו הוא הודה בעבירות המיוחסות ושיתף פעולה עם החוקרים. לאחר השלמת החקירה, הוא גורש בטיסה חזרה לארצו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתפס בשל הריח החריף שעלה ממכוניתו. 500 קילו טבק לנרגילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully