וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת שומר הראש של היטלר שהיה עד לשעותיו האחרונות

רוחוס מיש שמת השבוע בגרמניה היה מהבודדים שנכחו בבונקר בברלין בשעת התאבדותו של מנהיג גרמניה הנאצית ב-1945. את "הבוס" הגדיר "איש נורמלי לחלוטין, לא אכזרי ולא מפלצתי"

רוחוס מיש, שומר ראשו לשעבר של מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר, שהיה עד לשעותיו האחרונות של הדיקטטור, מת ביום חמישי האחרון בברלין בגיל 96. מיש היה ה"שריד האחרון" מהבונקר של היטלר בברלין שנכבש על ידי הצבא האדום במאי 1945.

מיש, איש ה-SS לשעבר, היה אחראי על הפעלת הטלפונים בבונקר ואף התגאה על "הישגיו" בימי המלחמה עבור מי שכינה ה"בוס", היטלר. בראיון שהעניק ב-2009 לסוכנות הידיעות AP, הגדיר את הצורר הנאצי "איש נורמלי לחלוטין – לא אכזרי ולא מפלצתי". במשך חמש שנים הוא היה במעגל הקרוב ביותר של הפיהרר ושימש שומר ראשו, פרט לתפקידו הטכני.

לדבריו, הוא העדיף לא לעסוק בשאלת האשמה ואף סיפר כי הוא לא ידע אז דבר על רצח ששת מיליוני היהודים בשואה, וכי היטלר מעולם לא העלה את נושא "הפתרון הסופי" בנוכחותו. "ידעתי על קיומו של מחנה דכאו, ועל קיומם של מחנות ריכוז באופן כללי", אמר מיש בראיון ל-BBC לפני ארבע שנים. עם זאת, טען, "לא הי לי מושג על קנה המידה (של החיסולים). זה לא היה חלק מהשיחות שנוהלו".

"לעולם לא אשכח זאת"

מיש נולד ב-1917 בכפר אלט שלקוביץ שנמצא היום בשטחה של פולין. הוא התייתם מהוריו בגיל צעיר וגדל עם סבו וסבתו. עד שהצטרף ל-SS בגיל 20 הוא עסק בצביעת בתים. "בפמליה של הפיהרר היינו למעשה שומרי ראש", אמר. "כשהוא היה יוצא לנסיעות היינו מלווים אותו ברכב נוסף, אולם כשהוא היה עובר לדירתו היינו מתעסקים בעניינים אחרים". לדבריו, שניים היו אחראים על הטלפוניה, שכן "עם בוס כמו היטלר תמיד התקבלו שיחות".

עם התקרבותן של בעלות הברית לעבר ברלין, ועם נפילתה של גרמניה הנאצית, היה מיש לאחד הבודדים שהיו עדים לדרמה שהתרחשה בבונקר המפורסם ב-30 באפריל 1945. לדבריו, הוא שוחח בטלפון כשהיטלר שם קץ לחייו, ולכן לא שמע את היריות. אחרים בבונקר שמעו את הירי, ועוזרו של הפיהרר הורה לפתוח את הדלת לחדרו של היטלר. "ראיתי אותו כשראשו מוטל על השולחן. אווה בראון הייתה שכובה על הספה כשפניה לעברו", שחזר מיש בראיון שנערך עמו. "ברכיה היו משוכות לעבר החזה שלה. היא לבשה חצאית בצבע כחול-כהה עם מלמלה לבנה. לעולם לא אשכח זאת".

(עדכון ראשון: 20:42)

לקריאה נוספת:
דעה: לתקוף בסוריה, להמשיך לאיראן. תזכרו את היטלר
המחבל מבוסטון קרא ספרות על עליונות הגזע הלבן
מתנת יום הולדת מהרודן הקוריאני – ספר של היטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully