וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהיכה פעיל שמאל יואשם בהתנהגות שאינה הולמת

3.9.2013 / 21:50

דובר צה"ל הודיע שבימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד סגן-אלוף שלום אייזנר, שתועד מכה פעיל שמאל מדנמרק באמצעות רובה ה-M-16 שלו לפני כשנה וחצי. הצדדים הגיעו להסדר טיעון

צילום מסך

צפו בתיעוד של סא"ל אייזנר מכה את פעיל השמאל הדני

סגן-אלוף שלום אייזנר, שתועד מכה פעיל שמאל מדנמרק עם רובה M-16 בעת ששימש כסגן מפקד חטיבת הבקעה, יואשם בעבירות של חריגה מסמכות עד כדי סיכום חיים או בריאות והתנהגות שאינה הולמת. דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) כי כתב האישום נגד אייזנר יוגש בימים הקרובים, "בתום חקירה מקיפה ויעילה שנערכה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת ולאחר הליך של שימוע שהסתיים בהסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים".

על פי כתב האישום, בחודש אפריל 2012 סמוך לכפר עוג'א בבקעת הירדן הכה סא"ל אייזנר חמישה פעילים זרים ופלסטינים, שהשתתפו במסע אופניים שלא אושר על ידי גורמי צה"ל, באמצעות נשקו וידיו. הסדר הטיעון, שכולל אף הסכמה על רכיבי הענישה, גובש בהתאם לכלל נסיבות האירוע כפי שעלו מחקירת מצ"ח, והוא יוצג בפני בית הדין במועד שייקבע על ידו.

בתגובה לכתב האישום, מסר הסנגור הצבאי הראשי אלוף-משנה אשר הלפרין, המייצג את אייזנר יחד עם עו"ד סרן עדי אייזנר, כי "סא"ל שלום אייזנר משמש כחייל וכקצין קרבי בצה"ל למעלה מ-20 שנה, והקדיש את כל חייו הבוגרים לביטחון תושבי ישראל. סא"ל אייזנר לוקח אחריות מלאה על המעשה המיוחס לו בכתב האישום. הוא שילם על המעשה מחיר גם ברמה הפיקודית וכעת גם ברמה המשפטית, ובצד זאת הוא ממשיך וימשיך לפעול באמונה למען ביטחון המדינה".

המקרה עורר סערה רבה בצה"ל ובקרב הציבור. בעקבות האירוע, החליט מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, להשעות את סא"ל אייזנר מתפקידו עד לסיום התחקיר הראשוני בנושא. כמה ימים אחר כך הדיח הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ את אייזנר. מהתחקיר עלה כי מפקד חטיבת בקעת הירדן, אלוף-משנה נוחי מנדל, שהיה בחופשה בזמן התקרית, הנחה את הכוחות בשטח להזעיק את המשטרה, כדי שתפנה את כביש 90 מפעילי השמאל שגדשו אותו. סגנו, אייזנר, העדיף לפנות את הכביש בעצמו – אז התפתחה התקרית האלימה.

עוד בפרשה
למרות חקירת מצ”ח: אייזנר ימונה לתפקיד חדש
מפקד אוגדה: ”לא היה פגם ערכי במעשיו של אייזנר”
דעה: סא”ל אייזנר אשם - אבל הוא ממש לא היחיד

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully