וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מצריים מאשרים: מקימים רצועת ביטחון בגבול עזה

3.9.2013 / 8:43

התכנית היא להרוס את כל הבתים הסמוכים לגבול ברצועה ברוחב 500 מטרים, במטרה למנוע חפירת מנהרות הברחה מתחת לגבול. הגורמים הדגישו כי פינוי האזור נעשה בתיאום עם התושבים

מצרים מתכננת להקים רצועת ביטחון, שתהיה ריקה מבתים ותושבים, באזור מיושב בצפיפות על הגבול בין רצועת עזה וסיני, זאת כדי למנוע הברחות דרך המנהרות – כך אישורו הבוקר (שלישי) גורמים מצריים בשיחה עם וואלה! חדשות. עם זאת, הם הוסיפו שבניגוד לדיווחים קודמים בנושא, הדבר נעשה בתיאום עם נציגי האוכלוסייה המקומית.

מנהרות הברחה בין עזה ובין מצרים. AP
רצועת הביטחון תקשה על החפירות. מנהרת הברחה בין עזה לסיני/AP

על פי הגורמים המצריים, הרשויות הגיעו לסיכום עם כמה מראשי השבטים המתגוררים באזור על פינוי מרצון של התושבים לאזור אחר בסיני, ועל מתן פתרונות דיור חדשים למשפחות המפונות. זאת כדי לאפשר את הריסת כל הבתים הסמוכים לגבול ברצועה ברוחב 500 מטרים. פעולה שכזו צפויה להקשות מאוד על חפירת מנהרות בין חצי האי לעזה, בגלל המרחק הניכר שיהיה על החוצבים לעבור בין צד אחד לשני.

עד כה הרסו המצרים יותר מעשרה בתים באזור סרסוריה שברפיח המצרית, ובכוונתם להרחיב את הפעילות לאזור שממול מחנה הפליטים בראזיל בעזה. זו הנקודה הבעייתית ביותר עבור המצרים ושם נמצא מספר המנהרות הגדול ביותר. בשבועות האחרונים, מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי בסוף יוני, הצליח הצבא המצרי לסגור כ-80% מהמנהרות שפעלו באזור. מספרן כעת נאמד בכמה עשרות ולא יותר. עבור הצבא המצרי, המנהרות הפכו ליעד אסטרטגי, משום שרוב ארגוני הטרור הג'יהאדיסטים הפועלים בסיני מקבלים סיוע באמצעי לחימה מרצועת עזה, וכן עוברים אימונים צבאיים שם. אחת מקבוצות הטרור הפועלות בחצי האי היא ג'יש אל-איסלאם – צבא האיסלאם – בראשות מומתאז דורמוש, הידוע בקשריו הטובים עם הנהגת חמאס. בשנתיים האחרונות, סיפק ארגון זה את רוב כלי הנשק והאימונים ליתר המליציות החמושות שבסיני ואימן אותן. פעילי הטרור השתמשו במנהרות כדי לחצות לסיני ולרצועת עזה באופן חופשי כמעט.

בכיר ג'יהאד נעצר בסיני

בינתיים נמשכת הפעילות של צבא מצרים בחצי האי, ולפי הגורמים נרשמו כמה הישגים משמעותיים בימים האחרונים, בהם לכידתו של אחד מראשי הג'יהאדיסטים בסיני, הנחשב לאיש אל-קאעדה – עאדל מוחמד איברהים (עאדל חבירה). איברהים, על פי דיווחים ממצרים, אחראי לפיגוע שהיה בסיני ובמהלכו הוצאו להורג 25 שוטרים מצרים בלבוש אזרחי. כמו כן, נעצרו שני חשודים אחרים במעורבות בפיגוע, עאדל חוסיין ומוחמד פאוזי.

במקביל, הצליחה מערכת הביטחון המצרית לשים את ידה על רוב מנהיגי "האחים המוסלמים". למעשה, לתנועה נותרו מנהיגים חופשיים בודדים, שעד כה חמקו ממעצר, ובהם מוחמד עיזת, הנחשב ליורשו של מוחמד בדיע בתפקיד מנהיג האחים המוסלמים, ועיסאם אל-עריאן.

לקריאה נוספת:
חשש: פעילי חמאס עוברים לשורות ארגוני הג'יהאד
ההברחות פסקו: נסגרו המנהרות בין עזה לסיני
צבא מצרים נגד הג'יהאדיסטים: מפת ארגוני הטרור בסיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully