וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעות בבאר שבע שובתות – הילדים נשארו בבית

רמי שני

2.9.2013 / 6:09

שביתת הסייעות, המוחות על תנאי העסקתן, נכנסה ליומה הרביעי. כתוצאה, כעשרת אלפים ילדים נותרו בבית. הסייעות: "לקחו לנו צרכים בסיסיים". העירייה: "זו השבתה פראית"

שביתית גני הילדים העירוניים בבאר שבע נכנסה הבוקר (שני) ליומה הרביעי: 800 סייעות ביותר מ-200 גנים ברחבי העיר החליטו שלא להתייצב לעבודה, ובשל כך קרוב לעשרת אלפים ילדים נאלצים להישאר בבית ואיתם כמובן ההורים, או שהם נאלצים לארגן לעצמם חלופת שמירה.

הכפר טורעאן, פברואר 2013. יגאל לוי
"יושבות על כיסאות גן ושוברות את הגב". גן ילדים/יגאל לוי

"דחקו לנו את הצרכים הבסיסיים לפינה ואנחנו נאלצות לעבוד בתנאים בלתי אפשריים בכל מיני פתרונות בעייתיים", אמרה בנחרצות הסייעת גילי אלון מגן תבור. לדבריה, "יום העבודה מתחיל בשבע וחצי עם 35 ילדים, לפעמים כשאנחנו איתם לבד. שתייה כמו קפה או תה שיש בכל מקום - אצלנו אין. אנחנו נכנסות לשירותי הילדים כשצריך, באסלות קטנות, יושבות על כיסאות גן ושוברות את הגב".

חוד החנית במאבק הכלל ארצי

אלון מצאה את עצמה מובילה את מאבק הסייעות. לשם כך היא גייסה את הלהט מהדנ"א הארגנטיני הזורם בדמה, ואת הכעס מ-18 שנות עבודה כסייעת בתנאים שתוארו לעיל. לדעתה, הסייעות בבאר שבע הן חוד החנית מאבק כלל ארצי. "אני בטוחה שאחרינו יהיו מאבקים ברשויות נוספות", היא פוסקת.

ועד ההורים העירוני נאלץ להסביר לשולחיו את נסיבות השביתה, שלה הוא מתנגד בכל תוקף: "ברמה העקרונית אנחנו מתנגדים לשביתה. ההורים מאוד נפגעים ממנה", אמר יושב ראש הוועד אבנר ביטון. "זהו מאבק בין הסייעות להנהלת העירייה על גב הילדים. התקופה הזאת ממילא מבולבלת בשל החופשות, וימי השבתה גורמים נזק קשה ופגיעה בהורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גן ילדים בבת ים בו הוחבא מחסן נשק. דרור עינב
"צריך להכיר במקצוע הזה ולתת לו את המקום הראוי"/דרור עינב

גם בעיריית באר שבע מתנגדים לצעדי הסייעות, המתייצבות לעבודה לסירוגין, ומסרו בתגובה: "יו"ר ועד העובדים של עיריית באר-שבע החליט על השבתת עבודתן של הסייעות בגני הילדים באופן חסר אחריות. השבתה פראית זו באה בעקבות הליך פיטורין חוקי שמנהלת העיריה, בעניינה של סייעת, שלטענתנו התרשלה מספר פעמים במילוי תפקידה, תוך סיכון ילדי הגן בו היא עובדת. עיריית באר שבע לא תתפשר על ביטחון ובטיחות ילדיה ותמשיך לפעול בנחישות. הבהרנו לסייעות, באופן חד משמעי, שמי שלא תגיע לעבודה, לא ישולם שכרה. אנו מצטערים על אי הנוחות ועוגמת הנפש שעלולים להיגרם לתושבים, כתוצאה מצעד זה. בנוגע לטענות חסרות השחר על נתק בין הוועד להנהלת העירייה, מנהל אגף משאבי אנוש בקשר יומי עם יו"ר ועד העובדים ונפגש עמו בכל הנושאים שבין ועד העובדים לעירייה".

בתגובה דחו הסייעות את דברי העירייה: "העובדת שלגביה נטען כי פוטרה עדיין מועסקת עד לבירור עניינה בבית הדין לעבודה" אמרה אלון. "אנחנו מקבלות תמיכה מההסתדרות וגם מוועד העובדים. למעשה קיים סכסוך מתמשך בין הנהלת העיריה לוועד. אין כמעט דיבורים ביניהם. אם ראש העיר היה נכנס אתנו להידברות, אפשר היה לסגור את העניין בתוך זמן קצר". אלון וחברותיה נפגשו עם גורמי חינוך בכירים ואף עם השר עצמו. לטענתן התשובות שקיבלו היו בעיקר התחמקות: "אנחנו רוצות להתקדם למאה ה-21. היום אנו עובדות 42.5 שעות, ודורשים מאתנו יותר שעות כדי להפעיל צהרונים. צריך להכיר במקצוע הזה ולתת לו את המקום הראוי, כולל בהיבט של ההכשרה המקצועית".

לקריאה נוספת
לקראת שנת הלימודים: גני ילדים רבים ללא חשמל
הפעוטות בסכנה - והמדינה לא לוקחת אחריות
בושה: 35 ילדות התחילו את שנת הלימודים ברחוב

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully