וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי-טורס": עובדים לשעבר בלשכת נתניהו העידו

גלעד גרוסמן

1.9.2013 / 21:50

היחידה המרכזית לחקירות הונאה, המנהלת את בדיקת הטענות על מימון כפול של נסיעות רה"מ לחו"ל, תעביר את הממצאים ליועץ וינשטיין. לפי ערוץ 10, יש התקדמות בבירור הפרשה

היחידה המרכזית לחקירות הונאה החלה לאחרונה לגבות עדויות ממספר אנשים שעבדו בלשכת נתניהו, וזאת כחלק מהבדיקה בפרשת "ביבי-טורס", עליה החליט היועץ המשפטי יהודה וינשטיין – כך פורסם הערב (ראשון) בערוץ 10. העדויות שנגבו יהיו חלק מהתיק, אם לבסוף תיפתח חקירה משטרתית בעניין. הפרקליט המלווה את הבדיקה, עו"ד אורי קורב, עתיד להגיש את חוות הדעת שלו בתום ההליך, אותה יעביר לוינשטיין – שיחליט כאמור אם להורות על פתיחת חקירה פלילית.

בחודש דצמבר אשתקד נודע כי הפרקליטות החלה בבחינת ההיבטים השונים העולים מהפרשה, במסגרתה לכאורה שילמו כמה גופים על אותם כרטיסי טיסה של ראש הממשלה כשהיה שר אוצר וחבר כנסת. מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא אסף חומרים רבים בפרשה אותם העביר לידי הפרקליטות. בשבועות האחרונים החלו ביאח"ה לגבות כאמור עדויות מכמה אנשים שעבדו בעשור הקודם עם נתניהו, בנוגע לאותו מימון כפול לכאורה. מהעדויות, כך לפי ערוץ 10, יש התקדמות בבדיקת הטענות שעלו בתחקיר המקורי שפורסם על ידי רביב דרוקר, בנוגע להתנהלות לשכת נתניהו.

במשרד המשפטים אישרו שמתקיימת בדיקה

ממשרד המשפטים נמסר כי כפי שנמסר ופורסם בעבר, מתנהלת בדיקה בעניינים הקשורים לנסיעות ראש הממשלה בהיותו חבר כנסת. "מעבר לכך", נמסר מהמשרד, "אין בידנו לפרט לעת הזו". יצוין כי מבקר המדינה העביר את טיוטת הדוח שחיבר בעניין לכ-30 שרים וסגני שרים בממשלות עבר מ-2003 ועד 2011, והם נדרשו להשיב על הטענות העולות בו. הטיוטה לנתניהו - שכבר נחקר בפרשה בתחילת השנה שעברה - נשלחה לפרקליטו עו"ד דוד שמרון.

עו"ד יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט- ועידת המשפט. בן קלמר
וינשטיין עתיד להחליט אם להפוך את הבדיקה לחקירה פלילית/בן קלמר

במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10, חשף לפני כמעט כשנתיים וחצי העיתונאי רביב דרוקר שני מקרים שונים בהם שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של ראש הממשלה. דרוקר אף רמז כי ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. על פי הדיווח בערוץ 10, אחד מהגופים מימן את טיסת ראש הממשלה והגוף השני שילם עבור רעייתו שרה וזאת למרות ששתי החשבוניות הוצאו על שמו של ראש הממשלה עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בשתי נסיעות שונות התבקשו שני ארגונים שונים לשלם עבור אותו כרטיס טיסה של נתניהו. שלושה מתוך ארבעת הארגונים אישרו כי הם שילמו עבור כרטיס הטיסה ואף נקבו בסכום שנמצא בחשבונית, כאשר הארגון הרביעי סירב לחשוף את תשלומיו.

עוד עלה מהפרסום, כי באחת מהנסיעות - בספטמבר 2006, כאשר טס נתניהו לארצות הברית בכדי להופיע בכנס של המרכז הרפואי אשדוד, הוא דיווח על האירוע לוועדת האתיקה וקיבל אישור לנסיעה ואכן הוצאה חשבונית אחת עבור המרכז הרפואי, על סך של 8,237 דולרים. אולם, בחשבונית אחרת שהוצאה על כרטיס טיסה באותו הסכום, זהות הגורם המשלם היה ארגון "HERITAGE", המקדם תכנים של זהות יהודית. על פי הדיווח, נתניהו לא קיבל אישור מוועדת האתיקה לקבל מימון מאותו ארגון עבוד הנסיעה.

לקריאה נוספת:
הפרקליטות בוחנת את ”ביבי טורס”, גם בהיבט הפלילי
”ביבי-טורס”: נתניהו תובע 3.5 מיליון ש’ מערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully