וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות בוחנת את "ביבי טורס", גם בהיבט הפלילי

גלעד גרוסמן

30.12.2012 / 22:40

לאחר שמבקר המדינה הגיש את טיוטת הדו"ח שהכין, בודק גם היועץ המשפטי לממשלה את הפרשה, שבמרכזה נסיעותיו של נתניהו לחו"ל. אין הכרח שהבדיקה תוביל להחלטה על חקירה פלילית

בפרקליטות בוחנים את נסיעותיו לחו"ל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת שכיהן כחבר כנסת, אשר לא מומנו על ידי המדינה. זאת, בעקבות חומרים רבים שאסף מבקר המדינה, יוסף שפירא, במסגרת פרשת "ביבי טורס". המבקר בדק את נסיעותיו של נתניהו לחו"ל בשתי תקופות - כאשר כיהן כשר האוצר וכאשר כיהן כחבר כנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו עולים על מטוס מניו יורק לישראל. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין ושרה נתניהו על כבש המטוס/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

למרות הבדיקה שנעשתה, למבקר אין סמכות לחקור ההתנהלות של חברי כנסת, ולכן במהלך הבדיקה עלתה השאלה מי הגורם המתאים לטיפול בחומרים. החומרים הועברו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שבוחן כעת מי צריך לטפל בהם. כבכל בדיקה של היועץ, נבחן גם ההיבט הפלילי של החומרים, אולם אין הכרח שהבדיקה תוביל להחלטה לפתוח בחקירה פלילית.

מבקר המדינה העביר ביום חמישי את טיוטת הדו"ח שחיבר לכ-30 שרים וסגני שרים בממשלות עבר מ-2003 ועד 2011. על המבוקרים להשיב לממצאים עד ה-30 בינואר 2013 - שמונה ימים לאחר הבחירות הכלליות. הטיוטה לנתניהו - שכבר נחקר בפרשה בתחילת השנה - נשלחה לפרקליטו עו"ד דוד שמרון. אף שמדובר בסוגיה שעשויה להעיד על מעשים פליליים של אותם בכירים, היא לא תשפיע על הבחירות הקרובות.

נושא המימון הכפול לכאורה לנסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל התפרסם באפריל אשתקד על ידי רביב דרוקר בערוץ 10. על פי ממצאי התחקיר, בשני מקרים שונים שילמו מספר גופים על אותו כרטיס טיסה של נתניהו, כאשר ייתכן שהעודף שנוצר נוצל למימון הטיסה של רעיית ראש הממשלה, שרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully