וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: ג'יהאד עולמי ינצל המצב בסוריה וישגר טילים

31.8.2013 / 16:24

במערכת הביטחון עוקבים בדריכות, לא רק אחר ההתפתחויות האחרונות בסוריה, כי אם גם אחר ארגוני ג'יהאד עולמי שייתכן שינסו לשגר רקטות מלבנון, מרצועת עזה ומחצי האי סיני

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(לקראת תקיפה: כוננות בסוריה, דריכות בישראל)

הדריכות הגבוהה שמורגשת בימים האחרונים בקהיליית המודיעין בישראל נובעת לא רק מהחשש לתגובת-נגד כלפי ישראל מצד סוריה, בשל מתקפה אמריקנית על יעדי השלטון הסורי, כי אם גם מחשש שארגוני ג'יהאד עולמי ינסו לנצל את המתיחות האזורית וישגרו טילים ורקטות לעבר ישראל מלבנון, רצועת עזה וחצי האי סיני.

תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות:
עשרות טילים בלילה אחד: התקיפה בסוריה - תכנית פעולה
פוטין: הטענות שאסד השתמש בנשק כימי - שטויות
בכיר סורי: "מוכנים להגיב לתקיפה אמריקנית בכל רגע"
איראן: "איפה הייתה ארה"ב כשסדאם השתמש בכימי?"

רקטות נורו מלבנון לעבר הגליל המערבי. אדריאן הרבשטיין
ירי הרקטות מלבנון החודש/אדריאן הרבשטיין

ראש אגף המודיעין בצה"ל, אלוף אביב כוכבי, הזהיר לפני כמה שבועות מפני התגברות הפעילות של ארגוני הג'יהאד העולמי סביב גבולות ישראל. בימים האחרונים הגבירה קהילת המודיעין בישראל את המעקב אחר אותם ארגונים ברצועת עזה, חצי האי סיני, לבנון וסוריה עקב חשש שאנשי הארגונים ינסו לנצל את המתיחות באזור ולשגר רקטות לעורף מדינת ישראל. בצה"ל נערכים גם להתקפות מסוג זה, וכל ניסיון שיגור יחייב את הצבא לאמת את זהות המשגרים כיוון שזיהוי לא מדויק עלול, בתרחיש קיצוני, להביא להסלמה אזורית.

האירועים האחרונים באזור מחזקים את החשש מאותה מגמה. בתחילת החודש הותקפה חוליית משגרי רקטות ברפיח המצרית, שעמדה לירות רקטות משטח חצי האי סיני לעבר ישראל. על פי פרסומים זרים ישראל עמדה מאחורי התקיפה, אך גורם ביטחוני מצרי מסר כי צבא מצרים יזם זאת במסגרת מאבקו בפעילי הטרור בסיני. כמו כן, חוליית ג'יהאד עולמי ירתה רקטות לעבר העיר אילת כמה ימים לאחר מכן, וגדודי עבדאללה עזאם מלבנון, שיגרו רקטות משטח לבנון לישראל. במהלך החודש החולף הופעל בנוסף מטען חבלה נגד כוח צה"ל סמוך לרצועת עזה, שבדרך נס הסתיים ללא נפגעים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully