וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דברי קרי על ממשל אסד - "שקרים חסרי בסיס"

שר החוץ הסורי הכחיש את דבריו של מקבילו האמריקני ואמר כי ממשלתו לא עשתה שימוש בנשק כימי. גורם במשרדו אמר כי דברי קרי מבוססים על "שקרים שהפיצו טרוריסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ הסורי, ווליד מועלם, כינה הלילה (שבת) את קביעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לפיה משטר אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים, "שקר חסר בסיס". גורם במשרד החוץ הסורי הוסיף כי דבריו של קרי נבעו מ"הגזמה תקשורתית" ו"שקרי טרוריסטים".

"לאחר ימים של הגזמה תקשורתית של מה שהממשל האמריקני אומר שהוא 'ראייה חותכת', דבריו של מר קרי מבוססים על שקרים וזיופים שהפיצו טרוריסטים למעלה משבוע", אמר הגורם לסוכנות הידיעות הסורית והוסיף: "משרד החוץ הופתע שמעצמה כמו ארה"ב מוליכה את עמה שולל". הגורם גם דחה את טענת קרי לפיה גורמים בצבא סוריה ידעו על המתקפה הכימית שלושה ימים לפני כן.

לקראת תקיפה בסוריה - עדכונים שוטפים
אובמה: "הנשק הכימי הסורי מסכן את ישראל"
הדוח המפליל: חיילי אסד התכוננו 3 ימים למתקפה
קרי: אסד השתמש בנשק כימי, לא נוכל לעמוד מנגד

כל העדכונים האחרונים בלייב בלוג של וואלה! חדשות

שר החוץ של סוריה, וואליד מועלם, במסיבת עיתונאים בדמשק, 14 בנובמבר 2011. AP
מועלם/AP

לדבריו, סוריה קוראת כעת לארה"ב להציג ראיות "הגיוניות ואמיתיות" שהתבצעה מתקפה כימית. הוא הכחיש שסוריה ניסתה למנוע מפקחי האו"ם לבחון את הראיות על הקרקע ואמר שמזכ"ל האו"ם, באן קי מון "שיבח את שיתוף הפעולה" מצדם. עוד הוסיף כי מתקפה אמריקנית תשרת רק את ארה"ב, למרות טענתם כי מטרת הפעולה היא למנוע שימוש בנשק כימי נגד אזרחים.

מוקדם יותר אמר דובר האו"ם מרטין נסירקי, כי משלחת האו"ם שחוקרת את החשדות לשימוש בנשק כימי בשבוע שעבר בסוריה השלימה את איסוף הממצאים והעדויות ותעזוב את סוריה היום. הוא הוסיף כי מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ביקש להבהיר שהארגון עושה כל שביכולתו כדי להגיע במהרה למסקנות בנושא. עם זאת, הלילה דווח כי באן שוחח עם חמישה חברי מועצת הביטחון של האו"ם, להם אמר כי ידרשו שבועיים עד שיוכל להציג את ממצאי המשלחת. לדברי גורם באו"ם, באן אמר את הדברים לנציגים מבריטניה, סין, צרפת, רוסיה וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully