וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לנתניהו: וינשטיין מתנגד להצעת חוק שקידם

30.8.2013 / 0:11

עקב החלטת נתניהו להעלות לדיון הצעת חוק לפיה יושוו התנאים הסוציאליים של נשים מעבר לקו הירוק לאלו בישראל, הודיע וינשטיין כי קיים קושי משפטי בתמיכת הממשלה במהלך

וינשטיין נגד נתניהו: היועץ המשפטי לממשלה פרסם אמש (חמישי) חוות דעת משפטית המתנגדת להצעת חוק שזכתה לתמיכת ראש הממשלה. שלשום החליט נתניהו להעלות לדיון בישיבת הממשלה הקרובה את הצעת החוק של חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי), המבקשת להשוות את התנאים הסוציאליים שלהן זכאיות נשים מעבר לקו הירוק כך שיהיו זהים לאלה שבתחומי ישראל הריבונית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכוונת נתניהו להביא את ההצעה לדיון, חרף עמדת וינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת החוק אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה, והייתה אמורה לעלות לקריאה טרומית בתמיכת הקואליציה; אלא ששר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי החליט להגיש ערר על ההצעה. ואולם, גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש כי נתניהו מתכוון להביא בכל זאת את הצעת החוק לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. פרי נימק את התנגדותו לחוק בכך שמדובר בהחלת הריבונות הישראלית בשטחים "בדלת האחורית".

"השלכות במישור הבינלאומי"

"נוסח ההצעה מחיל בצורה גורפת את הדין הישראלי על שטחי האזור. להצעה משמעויות מרחיקות לכת, מדובר בשינוי משמעותי של המצב המשפטי באזור, וזאת מבלי שהשלכותיו המינהליות, המדיניות והמעשיות נבחנו לעומק", כתב השר למזכיר הממשלה. פרי גם הזהיר מהעיתוי של הצעת החוק - ערב פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים, והוסיף: "לא נכון לפעול בדרך של החלת החוק הישראלי על שטחים אלה, ודאי לא בעת הרגישה הזו".

שלשום, כאמור, הכריע נתניהו כי מליאת הממשלה היא שתדון בהצעה, וכי הוא אישית יתמוך בה. אלא שהערב הפיץ וינשטיין חוות דעת המאמצת את עמדת פרי - ומתנגדת לזו של נתניהו. בחוות הדעת כתב וינשטיין כי ראוי שהזכויות הסוציאליות של נשים יבואו להסדרה באמצעות תחיקת הביטחון שחלה ביהודה ושומרון, ולא באמצעות חקיקה של הכנסת.

"מבחינה משפטית, להצטברות של החלת חקיקה ישראלית בעלת אופי טריטוריאלי באזור עשויות להיות השלכות במישור המשפט הבינלאומי. בהקשר זה ייתכן שלהצעה זו יהיו השלכות רוחב", הזהיר וינשטיין, וסיכם את מכתבו במילים: "נוכח האמור, קיים קושי בתמיכת הממשלה בהצעת החוק. עמדה זו הובאה גם בפני ועדת השרים לחקיקה. לסיכום, עמדתי באשר לערר זה היא כראוי מהבחינה המשפטית לקבלו ולהתנגד לחוק".

לקריאה נוספת
האם ועדת שרים אישרה סיפוח שטחים לישראל?
פרשת הרפז: וינשטיין הורה על חקירה בשל חומרים חדשים
וינשטיין לרב אליהו: בחירתך מעוררת קשיים משפטיים

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:44)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully