וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ועדת שרים אישרה סיפוח שטחים לישראל?

21.7.2013 / 15:16

הצעת ח"כ סטרוק להחיל את חוק עבודת נשים גם ביהודה ושומרון, שבהם חל חוק השיפוט הצבאי, אושרה בוועדת השרים לחקיקה. היא עשויה מבחינה משפטית להתפרש כסיפוח השטחים לישראל

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (ראשון) הצעת חוק שעשויה להתפרש, מבחינה משפטית, כהחלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון - סיפוח השטחים. מדובר בהצעה שהגישה חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) שמטרתה להחיל את חוק עבודת נשים על שטחי יהודה ושומרון - דבר שלא התקיים עד כה בשל העובדה שמבחינה משפטית שטחי יהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל.

בית אריה-עופרים, ישוב קהילתי ומועצה מקומית המצויה באזור יהודה ושומרון, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
אזור יהודה ושומרון/נמרוד סונדרס

ביהודה ושומרון חל חוק השיפוט הצבאי, והצעת החוק שאושרה הבוקר בוועדת השרים הינה חריגה. גורמים במערכת הפוליטית מתארים אותה כתקדימית מבחינה משפטית ופוליטית, לפחות בקדנציה של הממשלה הנוכחית. לוואלה! חדשות נודע כי בישיבת הוועדה, השרה היחידה שהתנגדה להצעה הייתה שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד). כל שרי הליכוד שהשתתפו בישיבה תמכו בהצעה. שרת המשפטים ציפי לבני לא השתתפה בישיבה, וכך גם שר האוצר יאיר לפיד. העיתוי בו עברה הצעת החוק בוועדה, כ-48 שעות בלבד לאחר התנעת המשא ומתן המדיני, עשוי להערים קשיים על ישראל בזירה הבינלאומית.

חוק עבודת נשים, שנחקק בשנת 1954, קובע את זכויותיהן של נשים בשוק העבודה, כולל זכויותיהן בזמן הריון, הזכות לחופשת לידה, זכויות הוריות, איסור פיטורין של נשים במצבים מסוימים ונושאים נוספים הנוגעים לתנאי עבודתן של נשים. ח"כ סטרוק פנתה בעת ניסוח הצעת החוק שלה לחברות כנסת משורות האופוזיציה וממפלגות המרכז-שמאל בקואליציה, וביקשה שיסייעו לה לקדם את הצעת החוק, אך כמעט כל מי שקיבלו את הפניה סירבו לסייע בקידום הצעת החוק בגלל משמעויותיה המדיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully