וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף לתיירים: "מסכות אב"כ? תקנו ב-eBay"

29.8.2013 / 16:25

כמה ישראלים החליטו לנצל את הלחץ בעמדות חלוקת ערכות המגן ולמכור ערכות באתר הקניות. ישראלית שהתקשרה לפיקוד העורף לברר עבור תיירת הופנתה לאתר. צה"ל: לא משקף המדיניות

צילום: ערן גילווארג, עומר מירון, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל

עם הידיעות ההולכות וגוברות על התקיפה בסוריה, החלה גם הבהלה לערכות המגן. תורים ארוכים נרשמו אתמול והיום בתחנות החלוקה, והלחץ אף גרר אחריו כמה מקרי אלימות. במקביל, פורסם כי ישראלים אחדים בחרו לעשות מהלחץ קצת כסף והחליטו למכור את המסכות באינטרנט ובפרט באתר הקניות המקוון eBay.

אולם נראה כי למרות הבעיות שעולות ממכירה כזו, למשל העובדה שחלק מהערכות לא תקינות, בפיקוד העורף דווקא מעודדים אותן. נדין פרוכטר, תושבת תל אביב, נדהמה מתשובת נציגי פיקוד העורף כאשר צלצלה היום (חמישי) למוקד וביקשה לברר מה אמורים לעשות תיירים שמבקשים לקבל מסכת אב"כ. "יש לי פה חברים שגרים והם לא אזרחים אז התקשרתי לפיקוד העורף בשבילם", היא מסבירה. "התשובה שקיבלתי הייתה: 'אנחנו לא מחלקים, מה שכן ממליצים לרכוש דרך איביי'. זו ממש לא תשובה לגיטימית בעיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצוין כי בשלב זה מחלק פיקוד העורף את ערכות המגן רק לאזרחי ישראל, ורק במקרה שיוכרז מצב חירום, יוחלט למי עוד לחלק אותם. "כל מי שלא אזרח ישראלי לא יכול לקבל ערכת מגן, פיקוד העורף לא מספק להם את זה. רק אם תהיה מלחמה, באותו יום יחלקו לכולם ולא יהיה סינון מי אזרח ומי לא. לרגע חשבתי שלא שמעתי אותה טוב. לתשובה כזאת לא ציפיתי בכלל", הוסיפה פרוכטר.

בהקשר הזה, גורמים צבאיים מסרו כי בשעת חירום תיערך הערכת מצב, על פיה יוחלט אם יחולקו ערכות מגן לאוכלוסייה ללא אזרחות ישראלית השוהה במדינה. "ההנחיות בנושא חודדו בפני חיילי מרכז המידע", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
עומס בתחנות חלוקת ערכות המגן/דרור עינב

בתחנות חלוקת ערכות המגן נרשמו גם הבוקר תורים ארוכים, זאת לאחר שאתמול זינק הביקוש פי שלושה ביחס לתחילת השבוע. בדואר ישראל, שבסניפיו מתקיימת חלוקה של מסכות אב"כ, מסרו כי העומס החל כבר שלשום, זאת בנוסף לעלייה במספר הפניות בנושא במענה הטלפוני.

"יש כאן אנשים מוגבלים עם קביים, וזה לא מעניין אף אחד. כמה מהם ביקשו להיכנס לשירותים וחסמו אותם", סיפר ציון כהן מכפר סבא, שהגיע הבוקר לעמדת החלוקה ברחוב ההגנה בתל אביב. "יש כאן למעלה מאלף איש להערכתי, כל אחד רושם את המספר שלו על קרטון, זה לא רציני. כרגע קיבלו את מספר 120, ואני אחרי מספר 800 בתור, אז יש זמן. אני מקווה שלפחות בתום ההמתנה אזכה לקבל ערכה, כי גם לגבי זה אני כבר לא אופטימי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בטעות אנוש שאינה משקפת את מדיניות פיקוד העורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully