וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתינו שעות ולא קיבלו ערכת מגן: "התעללות באזרחים"

מאות בני אדם המתינו בעמדת החלוקה בירושלים, אך מסיכה אחת לא חולקה לממתינים: "זו חרפה". בתל אביב גדשו אלפים את עמדת החלוקה: "מוגבלים ביקשו להיכנס לשירותים ונחסמו"

צילום: עומר מירון, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

אלפי בני אדם פקדו גם היום (חמישי) את הנקודות לחלוקת ערכות המגן ברחבי הארץ. בירושלים נרשמה כמות נמוכה יותר של מבקשי ערכות, וההערכה היא שכ-500 בני אדם הגיעו לנקודת החלוקה ברחוב מגן האלף. אלא שלמרות הכמות הנמוכה - והעובדה שמדובר בתחנת החלוקה היחידה בבירה - אף לא ערכה אחת חולקה לעומדים בתור, מה שעורר זעם רב על פיקוד העורף בקרב הממתינים. אדם אחד נעצר בגין הפרת סדר.

"פשוט מדהים שאזרחים צריכים לקחת על עצמם את הסדר ולקיים רשימות המתנה, אחרת יהיה כאן תוהו ובוהו", אמר אחד הממתינים, רפי פרל. לדבריו, "הגענו אתמול לרשימות המתנה של מעל 800 איש, חלקם הגיע גם היום בניסיון לקבל שירות. נכון לשעה 12:00, עברנו את ה-500 ממתינים, אך איש מהם לא קיבל ערכה בשל חוסר הארגון במקום".

הכנות לפתיחת התחנה לחלוקת ערכות מגן בירושלים. נועם מושקוביץ
אף לא ערכה אחת חולקה למאות התושבים שהמתינו שעות. עמדת החלוקה בירושלים/נועם מושקוביץ

"מדובר בחרפה, לא פחות", אמרה אלה גיטיס, אישה הרה שהתייצבה ב-6:30 בבוקר, לאחר שגם אתמול המתינה במשך שבע שעות בתור. "אותי לא מעניין מה הסיכויים וההערכות לגבי התקיפה. קורה כאן משהו, הציבור לחוץ ואנשים לא רוצים לקחת סיכון. כולם ראו את התמונות אתמול, לכן אני לא מבינה את החלטת פיקוד העורף להמשיך בחלוקה הרגילה ללא כל תגבור, כאילו לא קרה שום דבר". לדבריה, מדובר ב"התעללות באזרחים". "אולי הם יודעים שאין מספיק מסיכות לכולם ובשביל להימנע מהבושה שבגמר המלאי, הם פשוט מטפטפים את החלוקה באיטיות". אם לא די בכך, מחר תהיה התחנה סגורה לציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אנשים מוגבלים נחסמו בכניסה לשירותים"

"יש כאן אנשים מוגבלים עם קביים, וזה לא מעניין אף אחד. כמה מהם ביקשו להיכנס לשירותים וחסמו אותם", סיפר ציון כהן מכפר סבא, שהגיע הבוקר לעמדת החלוקה ברחוב ההגנה בתל אביב. "יש כאן למעלה מאלף איש להערכתי, כל אחד רושם את המספר שלו על קרטון, זה לא רציני. כרגע קיבלו את מספר 120, ואני אחרי מספר 800 בתור, אז יש זמן. אני מקווה שלפחות בתום ההמתנה אזכה לקבל ערכה, כי גם לגבי זה אני כבר לא אופטימי", הוסיף.

תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
"יש כאן אנשים עם קביים, וזה לא מעניין אף אחד". תור הענק בעמדת החלוקה בתל אביב/דרור עינב

אופיר לוברוסו, האחראי מטעם דואר ישראל על תחנת החלוקה בהיכל הספורט בחיפה, העריך כי למקום הגיעו 5,000-7,000 בני אדם הבוקר. לדבריו, 35 עובדים גויסו מחברת דואר ישראל כדי לחלק את הערכות, וכן 11 עובדי קבלן. רבים מהתושבים הלינו על המתנה ממושכת בשמש הקופחת, למעלה משעתיים וחצי. עד כה חולקו כאלף ערכות ב-15 ערכות חלוקה, כשבמקביל ניתן טיפול רפואי לשני בני אדם שסבלו מחולשה והתייבשות כתוצאה מהמתנה בתורי הענק.

תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
מיואשים מההמתנה בתחנת החלוקה בתל אביב/דרור עינב

עד כה חילק פיקוד העורף באמצעות דואר ישראל ערכות מגן ל-60% בלבד מהציבור. מנתונים שהוצגו בדיון הוועדה לביקורת המדינה בכנסת עלה כי התקציב שניתן לנושא עבור שנת 2013 כבר אזל. משמעות הדברים היא שלשאר הציבור אין עוד אפשרות לקבל ערכה במסגרת מבצע ההצטיידות הממשלתי.

תורים בחלוקת מסיכות אב"כ בתל אביב. דרור עינב
ממתין בעמדת החלוקה בתל אביב/דרור עינב
הכנות לפתיחת התחנה לחלוקת ערכות מגן בירושלים. נועם מושקוביץ
המתינו לשווא. עמדת החלוקה בירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully