וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רופא מתמחה מותקף על ידי עובדים בהדסה

28.8.2013 / 19:51

הרופא הצעיר הותקף על ידי כמה עובדים שחסמו את הכניסה לבית החולים הדסה עין כרם במסגרת מאבקם נגד ההנהלה שזימנה 201 מהם לשימוע לפני פיטורים. ההנהלה: "חציית קו אדום"

צילום: באדיבות עובדי הדסה עין כרם; עריכה: טל רזניק

עובדי בתי החולים הדסה עין הכרם והדסה הר הצופים בירושלים פתחו אתמול (שלישי) בעיצומים בעקבות כוונת ההנהלה לפטר רבים מהם במסגרת רפורמה מתוכננת. כחלק ממהלך ההתייעלות, זומנו לאחרונה 201 עובדים לשימוע לפני פיטורים. כתוצאה מכך, עבדו אתמול העובדים במתכונת שבת. היום, החריפו העובדים את המאבק, חסמו את הכניסות לבתי החולים במשך שעות וניסו למנוע מהצוות הרפואי להיכנס.

בסרטון שצולם היום על ידי עובדי הדסה נראים כמה מהם מנסים למנוע מרופא מתמחה את הכניסה לבית החולים הדסה עין כרם באלימות. העובדים נראים חוסמים את הכניסה למוסד הרפואי ואף תוקפים את הרופא הצעיר במכות ומפילים אותו ארצה. אנשי ביטחון שהיו במקום הצליחו למנוע מהתקרית להתפתח לאירוע אלים יותר והרופא הצליח להיכנס לבית החולים.

תיעוד: רופא מונע בכוח כניסת מתמחה לבית החולים.
הרופא המתמחה

פרופ' איתן גלון, מנהל המכון הגנטי בהדסה, סיפר: "כשהגענו לבית החולים בבוקר, גילינו שעובדי התחזוקה נעלו עם שרשראות ברזל את הכניסות לבתי החולים, ביריונים עמדו ליד שעוני הנוכחות ודחפו כל רופא או איש צוות רפואי שבא לעבודה. בשלב מסוים לא האמנתי למראה עיני, ראיתי כמה מהביריונים האלה מכים את ד"ר דויד בן גוטה - מנהל חדר הלידה בהדסה שמסביר להם שהוא בדרך לניתוח דחוף. צעקתי להם 'רוצחים', הם לא שמו לב וכך הברחנו אותו פנימה".

במסגרת העיצומים – וללא קשר לתקיפה - עוכב היום יו"ר הוועד, אמנון ברכאי, על ידי המשטרה ושוחרר זמן קצר לאחר מכן. בהנהלת בית החולים אמרו שיש בהתנהגותם של העובדים משום "חציית קו אדום" וכינו את צעדיהם "אלימים". "ההנהלה מתנצלת בפני הציבור על חציית הקווים האדומים של הוועד והפגיעה חסרת האחריות במטופלי בית החולים", נמסר.

לאחר שעות של מאבק, הגיע ועד העובדים וההנהלה - בתיווך ההסתדרות - להבנות שאפשרו את סיום העיצומים וחידוש המשא ומתן, המתנהל בחודשים האחרונים בין הצדדים. בהודעה משותפת שהוציאו מנכ"ל בתי החולים הדסה ד"ר אביגדור קפלן, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נאמר כי "ההסכמה מבוססת על ההבנה כי באופן מידי יחל משא ומתן ישיר ורצוף בהובלת עו"ד אבי ניסנקורן מטעם ההסתדרות ומנכ"ל הדסה ד"ר אביגדור קפלן מטעם הדסה, ליישום תכנית ההבראה של בית החולים".

לקריאה נוספת
”כלאה רופאות בקופת חולים כדי שירשמו לה ריטלין”
קרוב משפחה של יולדת שעוברה מת תקף רופא בקפלן

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully