וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם התקיפה תהיה מצומצמת, חיזבאללה לא יתערב"

גורם בכיר המקורב לארגון השיעי בלבנון העריך כי אם תקיפת המערב בסוריה תהיה מוגבלת לכמה מטרות בודדות, חיזבאללה ישתוק. עם זאת, אמר, תקיפה רחבה "תגרור מלחמה מידית"

צילום: דניאל בוק, לע"מ, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

"תקיפה מערבית בקנה מידה גדול בסוריה תגרור את לבנון מידית למלחמה עם ישראל", כך העריך היום (רביעי) גורם בכיר בלבנון המקורב לחיזבאללה. "עם זאת", לדבריו, "אם תקיפת המערב תהיה מוגבלת לכמה מטרות בסוריה, חיזבאללה לא יתערב". בראיון ל"דיילי סטאר" הלבנוני הבהיר הגורם כי "במקרה של תקיפה 'איכותית' שמטרתה לשנות את מאזן הכוחות בסוריה, חיזבאללה תילחם בחזיתות שונות".

גם שגריר לבנון בארצות הברית לשעבר, עבדאללה אבו חביב, הניח הנחה דומה. "אם התקיפה תוגבל למטרה צבאית אחת או שתיים בסוריה, אני בספק אם תהיה תגובה צבאית מסוריה, חיזבאללה או איראן", אמר בראיון לעיתון הלבנוני. לדבריו, "ארצות הברית לא רוצה שינוי במשטר בסוריה כמו שהתרחש בעיראק או לוב. הם מעדיפים שינוי פוליטי מסודר בסוריה, שלא יפגע בצבא ובמוסדות המינהליים". עם זאת, הוא טען כי תקיפה רחבה יותר "תגדיל את הסיכויים לנקמה מצד איראן או חיזבאללה".

משחתת צרפתית. AP
תקיפה רחבה יותר "תגדיל את הסיכויים לנקמה מצד איראן או חיזבאללה". משחתת צרפתית/AP

בכירים בסוריה, חיזבאללה ואיראן שבו ואיימו בימים האחרונים מפני תקיפת ישראל בתגובה לתקיפת המערב בסוריה. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר היום בפגישה השבועית עם חברי הממשלה החדשה בראשות הנשיא, חסן רוחאני, כי התערבות אמריקנית בסוריה תהיה "אסון". "התערבות של אמריקה תהיה אסון עבור האזור. האזור כולו הוא כמו מחסן של אבק שריפה ולכן עתידו בלתי ניתן לחיזוי", דברי חמינאי.

מוקדם יותר היום דיווחו פעילי אופוזיציה לרשת אל-ערביה כי הממשל הסורי החל לפנות את המפקדות הצבאיות ומשרדי ממשלה מחשש למתקפה צבאית נגדם. לדברי הפעילים, האתרים שפונו הם לפי ההערכות יעדי תקיפה אפשריים של המערב. על פי הדיווח, משאיות פינו את המפקדה של החטיבה הרביעית והמרכזית היושבת מאחורי הר קאסיון שבדמשק, שככל הנראה הוציאה לפועל מתקפות כימיות, בהם אחת בשכונת רוטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס קרב מדגם "טייפון" של בריטניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום כי "צה"ל ערוך להגן מפני כל איום, וערוך להגיב בעוצמה על כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל". את הדברים אמר נתניהו בסיום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה בתל-אביב, שבה הוצגו לשרים תרחישים אפשריים בהם ינקוט אסד במידה שיותקף, כאשר חלק מהתרחישים עוסקים גם באפשרות שנשיא סוריה יבחר לתקוף את ישראל.

''בהמשך להערכת המצב הביטחונית שהתקיימה היום, אין סיבה לשנות את שגרת החיים. במקביל, אנו נערכים לכל תרחיש", הוסיף ראש הממשלה. גורם מדיני בירושלים מסר לוואלה! חדשות כי ההערכה בישראל היא שאסד לא ינסה לגרור את ישראל למלחמה. עם זאת, הוסיף, "אנו נערכים גם לאפשרות הזו, למרות שהיא פחות סבירה. אנו חייבים להיות מוכנים לכל תרחיש". עוד הוסיף, כי ההנחה היא שהמערב לא ינסה למוטט את משטר אסד, וכי עד כה לא הובהר היקף המתקפה הצפויה.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
אושר: כאלף חיילי מילואים יגויסו לחיל האוויר ופיקוד העורף
נתניהו: ”לא לשנות את שגרת החיים, צה”ל ערוך”
מיוחד מקפריסין: מכאן תצא התקיפה האווירית בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully