וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד מקפריסין: מכאן תצא התקיפה האווירית בסוריה

28.8.2013 / 14:00

150 קילומטרים מסוריה, השקט באקרוטירי מופר כשמטוסי קרב בריטיים חוצים את השמיים. אמיר תיבון מדווח מהבסיס שסייע למורדים להפיל רודן במזרח התיכון. רק שאז קראו לו קדאפי

מערכת וואלה!

חצי האי אקרוטירי נמצא בפינה הדרומית ביותר של קפריסין. בימים כתיקונם מדובר באחד האזורים השלווים ביותר באי. רוב התיירים שנופשים בקפריסין לא מגיעים לכאן, מלונות כמעט שאין כאן ורוב האזור הוכרז לפני כמה שנים כשמורת טבע. הקולות היחידים שמפרים את השקט הפסטורלי במקום הם אלה שמפיקים מטוסי חיל האוויר הבריטי שמחזיק באקרוטירי את בסיס הקבע הגדול ביותר שלו בים התיכון. המרחק האווירי בין הבסיס הזה לבין חופי סוריה בלטקייה הוא 150 קילומטרים בלבד. מומחי ביטחון ותעופה מעריכים כי מהבסיס באקרוטירי ייצאו מטוסי חיל האוויר הבריטי לגל התקיפות המתוכנן בסוריה, שעשוי להתחיל כבר מחר בלילה.

אמיר תיבון, אקרוטירי, קפריסין

האטרקציה התיירותית החשובה באזור אקרוטירי היא בריכת המלח הגדולה ביותר בקפריסין, שמושכת בחודשי החורף מאות ציפורים נדירות. בשלב זה של השנה האגם עצמו נטוש, אבל זה לא מונע מ"בעלות כנף" מסוג אחר להגיע לכאן בימים האחרונים. טייסים בטיסות שכר שעברו ביעף מעל הבסיס בתחילת השבוע, דיווחו לעיתונות הבריטית על נוכחות חשודה של מטוסי תובלה גדולים מדגם C-130, ועל מטוסי תקיפה שהופיעו לפתע במכ"ם שלהם, לא הרחק מחופי קפריסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

זכרונות מקדאפי

חיל האוויר הבריטי מיהר להכחיש את הפרסומים, אבל רק אתמול הוציא בעצמו הודעה על תרגיל אווירי גדול שייערך בבסיס בימים הקרובים, שבמהלכו יגיעו לאקרוטירי עשרה מטוסי קרב מתקדמים מדגם טייפון. העיתוי ה"מקרי" של ההודעה על התרגיל רק הגביר את העניין של התקשורת הבינלאומית במקום. חשוב לציין שבפעם הקודמת שבריטניה השתתפה באופן פעיל בפעילות צבאית במזרח התיכון, לבסיס באקרוטירי היה תפקיד מפתח. זה קרה במרץ 2011, כאשר קואליציה בינלאומית בהובלת בריטניה וצרפת אכפה אזור אסור לטיסה מעל לוב, ובכך סייעה לאופוזיציה הלובית להפיל את שלטונו של מועמר קדאפי.

התושבים המקומיים בחצי האי זוכרים היטב את השבועות הספורים שבהם נמשך המבצע הצבאי האירופי נגד קדאפי: עשרות מטוסי תדלוק מסוג VC10, מטוסי שליטה ובקרה מסוג סנטרי ומטוסי ריגול מסוג סנטינל המריאו מכאן מדי יום לכיוון לוב. הפעם, בניגוד למערכה הקודמת, עשויים להמריא מכאן גם מטוסי קרב – מה שלא קרה באקרוטירי מאז אמצע העשור הקודם, בשיאה של המלחמה בעיראק. את הדיווחים על נוכחות מטוסי קרב מתקדמים אי אפשר לאמת בעיניים, כי כוחות סיור של חיל האוויר המלכותי מונעים כל גישה לבסיס הסודי, ומרחיקים סקרנים ועיתונאים משעריו.

בהיעדר תמונות, אפשר רק להסתמך על הערכות של מומחים, שמצביעים על אקרוטירי כבסיס האידיאלי לשלח ממנו מטוסים למשימה בסוריה. בשעה ש"הגרדיאן" הבריטי סימן את הבסיס כאתר המראה למטוסים שגם יפציצו בסוריה, מגזין הביטחון היוקרתי "ג'יינס" העריך כי המטוסים שייצאו מכאן ישמשו כוח גיבוי אווירי בלבד, בשעה שאת התקיפות עצמן יבצעו צוללות אמריקניות ובריטיות המשייטות בים התיכון. כך או כך, תושבים מקומיים משוכנעים שבימים האחרונים משהו מתחת לאף שלהם, ומספרים על פעילות חריגה בשעות הקטנות של הלילה, בבסיס שעד לאחרונה היה יחסית מנומנם.

האיום הסורי לתקוף כל מדינה שתסייע לארה"ב ובריטניה לתקוף את סוריה, עדיין לא נקלט על ידי התיירים המעטים שמטיילים באזור בשבוע האחרון של הקיץ, אבל את הקפריסאים הוא בהחלט מטריד. שר החוץ של קפריסין הודיע אתמול כי כרגע לא ידוע לו על תכניות של חיל האוויר הבריטי לתקוף את סוריה מהבסיס באקרוטירי. הוא חזר והדגיש שלקפריסין חשוב "לא להיות מופתעת", כפי שאירע בעבר, ולא להיגרר למערכה אמריקנית-בריטית שאין לה שום קשר ישיר לקפריסין. אלא שהבסיס באקרוטירי נחשב, מבחינה רשמית, לשטח ריבוני של הממלכה הבריטית – והממלכה לא חייבת דין וחשבון לממשלה בניקוסיה.

שקט הבוקר באקרוטירי. קשה לדמיין מקום רחוק ושונה יותר מן הרחובות הבוערים של דמשק מאשר חצי האי הזה, על פרדסי התפוזים והחופים הזהובים שלו. כל קשר בין הקונפליקט המזרח התיכוני לבין גן העדן הקטן הזה נראה בלתי אפשרי, כמעט הזוי. מצד שני, אפשר לכתוב דברים דומים גם על תל אביב, על חיפה ואפילו על רמת הגולן. ברגע שנשיא ארה"ב ברק אובמה יתן את ההוראה והמטוסים ייצאו לדרך, אין לדעת אם השקט בכל המקומות הללו, וגם פה באקרוטירי, יחזיק מעמד.

עוד במהדורה:

מכורים לסמארטפון: סרטון יוטיוב ויראלי שצבר כבר 12 מיליון צפיות תוך שבוע מראה עד כמה אנחנו מכורים למכשיר הזה ועסוקים בו אפילו בזמן מקלחת, דייטים וסקס.

כך ייראו חייה החדשים של טהוניה: אחרי שיצאה אתמול מבית האח הגדול, קיבלה צ'ק שמן במיוחד על סך מיליון שקלים, ועודכנה בפרידה של יודה ונינט - טהוניה מתחילה פרק חדש בחיים. אמיר צומר, סגן עורך וואלה! סלבס, על הרגע שבו סלב נולד.

התחזית: היום עלייה בטמפרטורות וחם מהרגיל בעונה, מחר חם ויבש בהרים עם לחות גבוהה במישור החוף.

צפו במהדורה המלאה של וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully