וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: חנין זועבי תתמודד על ראשות העיר נצרת

28.8.2013 / 14:58

חברת הכנסת הערביה מטעם בל"ד הודיעה כי אם תיבחר, תפעל לצמצום האפליה כלפי אנשי המגזר הערבי. "לא ניתן שימשיכו להתייחס אלינו ואל עירנו כאל חצר אחורית"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) הודיעה הבוקר (רביעי) כי תתמודד על ראשות העיר נצרת. זועבי היא חברת הכנסת המכהנת השנייה שמתמודדת על תפקיד בבחירות המוניציפליות, לאחר שניצן הורוביץ ממרצ הכריז לפני כמה חודשים כי בכוונתו להתמודד בבחירות לראשות העיר תל אביב נגד ראש העיר המכהן, רון חולדאי.

במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר, אמרה ח"כ זועבי: "ברור שלמועמדות שלי יש משמעות מעבר לגבולות העיר. מדובר בעיר שהיא בירת הציבור הערבי. זו הפעם ראשונה שאישה ערביה מתמודדת על ראשות עיר בבחירה ישירה. מדובר בחברת כנסת שהיא דמות ארצית ולא רק מקומית".

חנין זועבי מציגה את מועמדותה לראשות העיר נצרת, אוגסוט 2013. ערן גילווארג
חנין זועבי/ערן גילווארג

לדברי זועבי, "האפליה זועקת לשמיים ואנחנו לא ניתן שימשיכו להתייחס אלינו ואל עירנו כאל חצר אחורית. אמרו לי, 'לא יהיה נוח לשלטון שאת תהיי בראשות העיר'. אני אומרת: בסדר גמור, העיקר שיהיה נוח לתושבי העיר, ושהם יממשו את זכויותיהם".

ח"כ זועבי פירטה בנוסף את הבעיות שברצונה לתקן בעיר: "נצרת תפסה את המקום הראשון מהסוף בסקר 'הרגשת הביטחון האישי של התושבים'. הפשע משתולל ואין מי שירסן אתו. אנשים חיים בפחד וכמי שגדלה בעיר מצבנו מעולם לא היה כל כך רע בתחום זה". לדבריה, "אפשר אחרת ואפשר לטפל בבעיה הזו. שיעור הנשים העובדות בנצרת לא עולה על 20%. התושבים מהגרים מבירת הערבים במקום לבוא ולגור בה. בנצרת 4,000 בתים לא מחוברים לרשת החשמל - זה מצב בלתי נסבל, ויש מי שמעוניין שזה לא ייחשף. התשתיות רעועות, התחבורה מקרטעת, הצפיפות בכיתות ובגנים מאוד גבוהה – כל זה דרוש שינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בל"ד מול חד"ש

ההתמודדות על ראשות העיר לא צפויה להיות פשוטה עבור זועבי, שאין בכוונתה לעזוב את הכיסא שלה בכנסת מיד, אלא רק אם תיבחר. כיוון שחברת הכנסת הודיעה על כוונתה להתמודד על ראשות העיר נצרת פחות מחודשיים לבחירות, כניסתה המאוחרת למרוץ עלולה לפגוע בסיכוייה להיבחר. קושי נוסף עמו תיאלץ להתמודד הוא העובדה שהעיר נחשבת למעוז מפלגת חד"ש, ולא ברור מהם סיכוייה של מועמדת ממפלגת בל"ד לנצח את ראש העיר המכהן, ראמז ג'ראיסי - חבר חד"ש המכהן שמשמש בתפקיד מאז 1994. המועמד העצמאי עלי סאלם, סגנו של ג'ראיסי, צפוי להתמודד גם כן נגד זועבי.

לקריאה נוספת:
חנין זועבי שוקלת להתמודד על ראשות עיריית נצרת
ג'ודי נגד זועבי: "בא לי להעיף סטירה לדפוקה הזאת"
זועבי נגד הפיוס: "התנצלות לא תספיק, ישראל צריכה לשלם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully