וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין זועבי שוקלת להתמודד על ראשות עיריית נצרת

13.8.2013 / 11:03

חברת הכנסת השנויה במחלוקת מבל"ד אישרה כי היא מתייעצת עם תושבים ומקורבים בנושא. בשנים האחרונות הושעתה וננזפה זועבי בכנסת לאחר שבין היתר השתתפה במשט המרמרה ב-2010

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) שוקלת להתמודד על ראשות העיר נצרת – כך אישרה זועבי בשיחה עם וואלה! חדשות. בשבועות האחרונים ערכה זועבי, תושבת העיר, סקרים פנימיים ובימים אלה היא מתייעצת עם תושבים ומקורבים. אם תתמודד לתפקיד, הדבר לא יהיה במסגרת בל"ד אלא באופן עצמאי.

אם תחליט זועבי להיכנס למרוץ, לזכותה יעמדו ההיכרות והפרסום ברמה הארצית שלהם זכתה מתוקף היותה חברת כנסת מאז 2009, אך יהיה עליה לעמוד בלוח זמנים צפוף: הבחירות ייערכו בעוד כחודשיים, מה שלא ישאיר לה זמן התארגנות ממושך. בנוסף, ראש העירייה המכהן, ראמז ג'ראיסי, איש מפלגת חד"ש, מכהן בתפקיד כבר 19 שנה וההתמודדות מולו לא צפויה להיות פשוטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זועבי במשט המרמרה ב-2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

זועבי נחשבת לדמות שנויה במחלוקת. בארבע השנים האחרונות השתתפה בעשרות דיונים סוערים במליאה, אולם האירוע הזכור ביותר שנקשר לשמה התרחש דווקא בלב ים - כאשר בשנת 2010 השתתפה במשט המרמרה. בעקבות השתתפותה במשט, הוגשו נגדה תלונות רבות לוועדת האתיקה של הכנסת, וזו החליטה להרחיק את זועבי מישיבות המליאה לתקופה קצרה. זועבי אמרה אז כי החלטת ועדת האתיקה היא "החלטה פוליטית של רוב ימני גזעני". לאחר המשט נערך בכנסת דיון מיוחד בנושא, שבו התעמתה מעל דוכן הנואמים עם חברות הכנסת מירי רגב ואנסטסיה מיכאלי שקראו לעברה "בוגדת" ו-"לכי לעזה".

במקרה אחר, ביולי 2011, דחפה זועבי את סדרניות הכנסת שביקשו להוציא אותה מן המליאה. בעקבות המקרה, היא הורחקה מדיוני המליאה ליום אחד. במאי 2012 החליטה ועדת האתיקה של הכנסת גם להטיל עליה נזיפה חמורה, לאחר שביקשה בדיעבד אישור לנסיעה לדרום אפריקה - ולא מראש כמקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully