וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר: נגיב בעוצמה לניסיון תקיפה סורי

27.8.2013 / 17:48

בתום התייעצות ביטחונית בלשכתו, ראש הממשלה התייחס להיערכות המערב לתקיפה בסוריה. הוא הדגיש כי ישראל אינה צד במלחמת האזרחים, אך אותת לאסד: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) התייעצות ביטחונית בלשכתו בתל אביב, ברקע הדיווחים על היערכות מעצמות המערב לתקיפה בסוריה. "מדינת ישראל ערוכה לכל תרחיש. אנחנו איננו חלק ממלחמת האזרחים בסוריה, אבל אם נזהה ניסיון כלשהו לפגוע בנו - אנחנו נגיב, ונגיב בעוצמה", אמר ראש הממשלה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיים היום סבב של שיחות טלפון עם ראש ממשלת אוסטרליה, נשיא צרפת ומנהיגים נוספים על האפשרות של מתקפה בסוריה. עם זאת, גורמים אחרים בארה"ב טוענים כי לא סביר שמתקפה תצא לדרך כל עוד פקחי האו"ם עדיין נמצאים על אדמת סוריה - עד יום ראשון הקרוב. מאידך, רשת NBC ציטטה גורם אמריקני בכיר, שהודיע כי הבית הלבן נערך למתקפת טילים בסוריה, שתימשך שלושה ימים ושיכולה לצאת לדרך כבר ביום חמישי.

תופי מלחמה בסוריה - כותרות אחרונות
התכנית האמריקנית: "מתקפת טילים בת שלושה ימים"
בריטניה מגיבה לטבח: "מכינים מבצע צבאי בסוריה"
לבנון: חיזבאללה יגיב אם ישראל תתערב בתקיפה בסוריה
גורם ישראלי העריך: הטבח הכימי - "טעות מבצעית"

שר ההגנה האמריקני: "אנחו מוכנים לתזוזה"

מוקדם יותר היום אמר שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל, כי הצבא האמריקני ערוך ומוכן לבצע תקיפה בסוריה, "בהתראה של רגע. העברנו את הכוחות למקומם כדי שניתן יהיה לבצע את ההנחיות של הנשיא אובמה", אמר הייגל בראיון שהתפרסם בצהריים ברשת BBC. "אנחנו מוכנים לתזוזה. ברור למדי שנעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, והמודיעין מצביע על כך שזה לא נעשה בידי המורדים".

ברק אובמה, בשאר אסד. רויטרס
הכוחות האמריקנים מוכנים לפקודת הנשיא. אובמה ואסד/רויטרס

ההכנות למערכה הקרבה לא מתקיימות רק בארצות הברית. לשכתו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הודיעה כי בריטניה משרטטת תכנית ראשונה למבצע צבאי בסוריה, בתגובה למתקפה הכימית שקטלה על פי ההערכות מאות אזרחים בדמשק. דובר הלשכה אמר לעיתונאים כי "זה רק סביר להניח שהכוחות המזוינים שלנו עושים הכנות אפשריות למתקפה". לדבריו, כל תגובה תהיה מידתית, אך היא תהיה "בדיוק התגובה שאנחנו מדברים עליה כרגע". הדובר הבהיר כי בריטניה תפעל במסגרת החוק הבינלאומי, אך אמר כי לונדון לא תמתין בהכרח לפרסום דוח חקירת האו"ם בנוגע לשימוש בנשק הכימי, לפני שתחליט אם וכיצד לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully