וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית האמריקנית: "מתקפת טילים בת שלושה ימים"

רשת NBC ציטטה גורם אמריקני בכיר שאמר כי ארה"ב נערכת למתקפה בסוריה שיכולה לצאת לדרך כבר ביום חמישי. מוקדם יותר אמר שר ההגנה הייגל כי הצבא האמריקני מוכן לתקוף

מערכת וואלה!

מתקפת טילים בסוריה, שתימשך שלושה ימים יכולה לצאת לדרך כבר ביום חמישי – כך אמר היום (שלישי) גורם אמריקני בכיר לרשת NBC, בעוד שהבית הלבן נערך לתגובה אפשרית לשימוש שנעשה בנשק כימי בקרבת דמשק והביא למותם של מאות בני אדם. במקביל אמר גורם בכיר בממשל האמריקני כי אובמה טרם הגיע להחלטה באם לנקוט בצעדים צבאיים נגד הממשל הסורי.


נשיא ארה"ב ברק אובמה קיים היום סבב של שיחות טלפון עם ראש ממשלת אוסטרליה ונשיא צרפת ומנהיגים נוספים על האפשרות של מתקפה בסוריה. עם זאת, גורמים אחרים בארה"ב טוענים כי לא סביר שמתקפה תצא לדרך כל עוד פקחי האו"ם עדיין נמצאים על אדמת סוריה - עד יום ראשון הקרוב.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
שר ההגנה הייגל: ”הצבא מוכן לתזוזה, בהתראה של רגע”
סוריה: ”ארצות הברית פועלת לפי אינטרסים ישראלים”
בריטניה מגיבה לטבח: ”מכינים מבצע צבאי בסוריה”

פקחי האו"ם לחקירת הנשק הכימי בודקים ראיות בכפר מועדמיה מדרום-מערב לבירת סוריה דמשק. 26 באוגוסט 2013. AP
על פי הערכות אחרות, מתקפה לא תצא לדרך כל עוד פקחי האו"ם נמצאים על אדמת סוריה/AP

מוקדם יותר היום אמר שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל, כי הצבא האמריקני ערוך ומוכן לבצע תקיפה בסוריה, "בהתראה של רגע. העברנו את הכוחות למקומם כדי שניתן יהיה לבצע את ההנחיות של הנשיא אובמה", אמר הייגל בראיון שהתפרסם בצהריים ברשת BBC. "אנחנו מוכנים לתזוזה. ברור למדי שנעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, והמודיעין מצביע שזה לא נעשה בידי המורדים".

חבר באופוזיציה הסורית העריך אף הוא כי התערבות צבאית של המערב בסוריה תחל בימים הקרובים וסיפר כי המערב התייעץ עם גורמים באופוזיציה בנוגע לבנק המטרות שלו. "אין תזמון מדויק, אבל אפשר לדבר על התערבות בינלאומית הממשמשת ובאה נגד המשטר. זו שאלה של ימים ולא שבועות", אמר אחמד רמדאן. "היו פגישות בין הקואליציה, הצבא הסורי החופשי (המורדים) ומדינות המערב במהלכן נידונו יעדי תקיפה אפשריים", הוסיף.

מעצמות המערב קיבלו אחר הצהריים חיזוק גם מהליגה הערבית שהאשימה את משטר אסד בשימוש בנשק כימי. בסוף מפגש של נציגי הליגה בבירה המצרית, קראו הנציגים לאו"ם לפעול נגד משטרו המתערער של הנשיא הסורי, "הקהילה הבינלאומית צריכה לבוא חשבון עם האחראים לתקיפה הכימית", נמסר.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully