וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: חיזבאללה יגיב אם ישראל תתערב בתקיפה בסוריה

שר החוץ עדנאן מנסור אמר כי הארגון השיעי מצוי בכוננות למקרה שישראל תנצל משבר צבאי בחזית הצפונית. "חיזבאללה מוכן בכל רגע, למרות המעורבות שלו במלחמה בסוריה"

לבנון מזהירה כי מבצע צבאי בסוריה עלול לגרום לחיזבאללה להילחם בישראל. שר החוץ הלבנוני עדנאן מנסור אמר הבוקר (שלישי) לתחנת הרדיו "קול העם" כי ארגון הטרור השיעי מצוי בכוננות, במקרה שישראל תנצל משבר צבאי בחזית הצפונית.

"לבנון לא תעמוד מנגד אם ישראל תנצל את התוקפנות נגד סוריה כדי לפתוח חזית", אמר מנסור. לדבריו, ההתנגדות (חיזבאללה) "מוכנה בכל רגע להתמודד עם כל עוינות נגדה, חרף מעורבותה במלחמה בסוריה".

שר החוץ הלבנוני הוסיף כי התערבות צבאית של מדינות המערב בסוריה "תגרור השלכות שליליות" במזרח התיכון.

שידור נאומו של חסן נסראללה במספרה בביירות, לבנון. אפריל 2013. רויטרס
נאום של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מוצג במספרה בביירות/רויטרס

שר החוץ של סוריה, ווליד מועלם, אמר בצהריים כי במקרה שארצו תהיה נתונה להתקפה, עומדות בפניה שתי אפשרויות: כניעה או הגנה עצמית בכל האמצעים. "האפשרות האחרונה היא העדיפה עלינו, ולא אוסיף דבר מעבר לזה", אמר מועלם.

בראיון שהעניק אמשל לעיתון רוסי, הזהיר אסד כי אם ארה"ב תצא למבצע צבאי בסוריה, היא "תיכשל כמו שנכשלה בוויאטנם". בחודש שעבר, אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, כי "יש לחץ ציבורי ברור לפתוח חזית בגולן". לטענת הנשיא הסורי, אם ארצו תצטרך לפעול מול ישראל, התגובה תהיה "אסטרטגי".

בלונדון מכינים תשתית למבצע צבאי

מוקדם יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה בבריטניה כי לונדון משרטטת תכנית מקדימה למבצע צבאי בסוריה, תגובה למתקפה הכימית שקטלה מאות אזרחים בדמשק.

ראש הממשלה דיוויד קמרון ישוב היום ללונדון אחרי שקטע את חופשת הקיץ שלו, ויכנס מחר ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, בנוכחות מפקדי הצבא וראשי הביון.

דוברו של קמרון מסר מוקדם יותר הבוקר כי המתקפה הכימית בסוריה מחייבת לנקוט "פעולה הולמת" מצד לונדון ומצד הקהילה הבינלאומית. "כל שימוש בנשק כימי אינו מקובל לחלוטין", אמר הדובר.

לקריאה נוספת
גורם ישראלי העריך: הטבח הכימי - "טעות מבצעית"
בריטניה מגיבה לטבח: "מכינים מבצע צבאי בסוריה"
"ישראל יודעת ב-100% - אסד השתמש בנשק כימי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully