וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה הורה לפרסם דוח שיצדיק תקיפה בסוריה"

לפי רשת סי-בי-אס, המסמך יכלול ראיות לשימוש בנשק כימי מצד אסד, והצדקה משפטית לתקיפה. הדוח - ביומיים הקרובים: ”בבית הלבן אין ויכוח לגבי נחיצות הפעולה”

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

התקיפה בסוריה הולכת וקרבה? רשת CBS האמריקנית דיווחה הלילה (שלישי) כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הורה ליועציו לביטחון לאומי להכין דוח מפורט שיפורסם בפומבי, ויכלול את הראיות שיצדיקו את הפעולה האמריקנית לאחר הטבח הכימי בסוריה, שכעת נראה כי היא קרובה מתמיד. על פי הדיווח, הדוח יפורסם ביומיים הקרובים, ויכלול גם צידוקים משפטיים, כשדגש מיוחד יינתן להפרות של אמנת ז'נבה.

בשבת כינס אובמה את יועציו בבית הלבן ולאחר ניתוח הראיות מאמין הממשל כי בידיו תיק ראיות "כמעט מושלם", שמפליל את המשטר בסוריה. עוד צוין בדיווח כי לא היה כל ויכוח על כך שדרושה תגובה צבאית לשימוש בנשק הכימי בדמשק.

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי סטניס" מסיירת במיצרי הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
הדוח יפורסם בימים הקרובים, התקיפה תגיע בסמוך לכך? נושאת מטוסים אמריקנית/רויטרס

הפרסום מגיע לאחר שאתמול התייחס שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, למתקפה בנשק כימי בסוריה ואמר כי המראות הקשים "צריכים לזעזע את כל בעלי המצפון בעולם". קרי ציין כי הנשיא אובמה טרם החליט כיצד להגיב אך הדגיש בהצהרה בפני עיתונאים: "שלא תהיה טעות – הנשיא אובמה חושב שמי שאחראי למעשים חייב לשאת בתוצאות. אין דבר יותר רציני מזה ואין דבר שמקבל יותר תשומת לב".

זמן קצר אחר כך אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, בתדרוך עיתונאים בוושינגטון כי אובמה דן בפעולות צבאיות אפשריות בעקבות ההסלמה במצב בסוריה. לדבריו, הנשיא האמריקני דן באפשרויות הללו תוך התחשבות באינטרסים ארוכי הטווח של ארצות הברית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פקחי האו"ם לחקירת הנשק הכימי מראיינים פצועים בכפר מועדמיה מדרום-מערב לבירת סוריה דמשק. 26 באוגוסט 2013. רויטרס
פקחי האו"ם לחקירת הנשק הכימי מראיינים פצועים, אתמול/רויטרס

בתוך כך, הלילה הודיעה מחלקת המדינה כי ארצות הברית ביטלה את הפגישה שתוכננה להתקיים מחר בין גורמים דיפלומטים בכירים מארצות הברית ורוסיה, לאור "הדיונים המתמשכים" בנושא המתקפה הכימית בסוריה. הפגישה תוכננה לעסוק בהכנות לוועידת השלום שמטרתה לסיים את מלחמת האזרחים בסוריה. "נעבוד עם עמיתינו הרוסים כדי לקבוע מועד חדש לפגישה", אמר גורם אמריקני בכיר, והוסיף כי התקיפה הכימית בסוריה המחישה את הצורך "בפיתרון פוליטי יציב" בסוריה. לאחר הודעת וושינגטון, הודיע סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב, כי רוסיה מצרה על ביטול הפגישה.

בד בבד, דיווח אמש ה"גרדיאן" הבריטי כי מטוסי קרב ואספקה צבאית החלו להגיע לבסיס הצבאי של בריטניה בקפיריסין, כ-150 קילומטרים מחופי סוריה, סימן להיערכות מוגברת לקראת תקיפה צבאית נגד משטר אסד. על פי הדיווח, עדי ראייה סיפרו כי הם ראו במקום מטוסי תובלה מחלונות תא הטייס שלהם, ומטוסי קרב שלהערכתם הגיעו מאירופה על מסכי הרדאר שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully