וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכים לארה"ב: המורדים כבשו עיירה אסטרטגית

27.8.2013 / 0:07

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח שבאמצעות כיבוש העיירה חנאסיר ניתקו המורדים את נתיב האספקה היחיד של הצבא מחוץ לחלב. במהלך ההשתלטות נהרגו למעלה מ-50 מתומכי אסד

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: פקחי האו"ם נורו על ידי צלפים, אתמול

המורדים הסורים השתלטו, בהובלת חמושים איסלאמים, על העיירה האסטרטגית חנאסיר ובכך ניתקו את נתיב האספקה היחיד של כוחות הצבא הסורי מחוץ לעיר חלב, כך דיווח אמש(שני) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, במהלך ההשתלטות נהרגו למעלה מ-50 לוחמים תומכי המשטר. הארגון, היושב בבריטניה, מסר גם כי השיג תצלום המתעד את הוצאתו להורג של איש הדת העלאווי באדר ג'אזל בידי מורדים איסלאמיסטים.

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
עד כה נספרו 53 גופות. מורדים סורים בחלב, לאחרונה/רויטרס

העיירה חנאסיר מחברת בין צפון מחוז חלב למרכז העיר חמה. על פי הדיווח, בעקבות ההשתלטות, נותרו כוחות הממשלה נצורים במחוז חלב. המהלך פוגע באפשרויות התקיפה העומדות בפני כוחות הנשיא אסד באזורים בעלי אחיזה חזקה של המורדים בצפון סוריה, סמוך לגבול עם טורקיה. לדברי ראש ארגון זכויות האדם, ראמי עבד אל-רחמן, עד כה ספרו פעילים 53 גופות של לוחמים מכוחות ההגנה הלאומיים, בהן זו של מנהיג הכוחות המוצבים במקום.

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
המורדים ניסו להשתלט מחדש גם על עיירה בגבול לבנון/רויטרס

במקביל, תושבים במרכז מחוז חומס דיווחו כי המורדים ניסו להשתלט מחדש גם על העיירה תל-קלח, ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון. אם יצליחו לכבוש את העיירה מחדש, יוכלו המורדים בחומס לחדש את אספקתם.

מורדים סורים בעיר חלב, אוגוסט 2013. רויטרס
חסמו את נתיב האספקה היחיד של הצבא לחלב. מורדים סורים בעיר/רויטרס

בתוך כך, נמשכים הלחצים הבינלאומיים על ארצות הברית לצאת לתקיפה בסוריה בעקבות השימוש שעשה על פי החשד צבא אסד בנשק כימי בשבוע שעבר. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אמר אמש כי "בנוסף לבדיקה על הקרקע, ההבנה שלנו על מה שקרה בסוריה מבוססת על עובדות, מצפון והיגיון. מספר הקורבנות, התסמינים של הפצועים, הבדיקות הראשונות על הקרקע, כולם מצביעים על כך שהתמונות אמיתיות, שהיה שימוש בנשק כימי בסוריה". קרי ציין כי יש בידי ארה"ב עוד מידע על המתקפה והמידע הזה נבחן.

גורם מדיני בכיר בירושלים הודה מוקדם יותר אתמול כי "ישראל יודעת ב-100% שאסד ומשטרו עשו שימוש בנשק כימי בשבוע שעבר ובחודש מרץ השנה". בשיחה עם וואלה! חדשות העריך הגורם כי בזמן הקרוב אמורה להתקבל הכרעה אמריקנית אם לתקוף בסוריה כדי לחזק את ההרתעה. "אם נשאל דרגים בכירים מתחת לנשיא ארצות הברית על האפשרות לתקיפה בסוריה נגלה שהסיכוי לכך גבוה", אמר הגורם. "זה טבעי לחשוש מהבוץ הסורי".

(עדכון ראשון: 22:07)

המלחמה בסוריה - כותרות נוספות
קרי: נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה - האחראי ישלם
דעה: הפלה של אסד טובה לישראל? התשובה - באיראן
”ישראל יודעת ב-100% שצבא אסד השתמש בנשק כימי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully