וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צוללנית תחבה את ידה אל לוע כריש

כריסטינה זנטו, הידועה בכינויה "הלוחשת לכרישים", תועדה כשטיפלה בכריש אשר קרס חכה נתקע בגרונו. למרות ניסיון רב השנים שלה בטיפול בטורף הימי, היא לבשה חליפת מגן מברזל

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

כריסטינה זנטו, צוללנית איטלקייה הידועה בכינויה "הלוחשת לכרישים", תועדה בזמן שהכניסה את ידה לתוך פיו של כריש, כדי לחלץ מלוע הטורף האימתני קרס חכה שנתקע בגרונו. בסרטון שפרסם האתר "דיילי מייל" הבריטי, תועדה זנטו כאשר קבוצת כרישים שחתה סמוך לה ולחבריה הצוללנים באיי הבהאמס. זנטו התקרבה לאחד הכרישים, הושיטה את ידה ללא חשש אל פיו, והכניסה אותה. למרות זאת, הכריש לא ניסה לתקוף את הצוללנית האמיצה, שלבשה בנוסף לחליפת הצלילה חליפת מגן עשויה חוליות ברזל.

לפני שתחבה את ידה אל לוע הכריש, זנטו הרגיעה את הטורף באמצעות שפשוף ידה באמפולות לורנציני – איברי חישה המצויים בין אפו לפיו של הכריש המשמשים כקולטנים חשמליים. פעולת השפשוף על גופו של הכריש משפיעה על פעולת הקולטנים וגורמת לו להיכנס למצב דמוי שינה, העשוי להימשך עד 15 דקות, כך שהוא אינו מתנגד לבן האדם המתקרב אליו.

תיעוד: צוללנית מחלצת קרס מתוך לוע של כריש. צילום מסך
"הלוחשת לכרישים" בפעולה/צילום מסך

זנטו, מדריכת צלילה מנוסה, משתמשת ביכולות הללו כדי ללמד צוללנים כיצד לטפל בכרישים. היא עשתה זאת בעבר כדי להסיר טפילים שנדבקו לגופם של הכרישים, וכמו כן, כפי שעשתה במקרה זה, לשלוף קרסים של חכות שנתקעו בפיהם. "במהלך העבודה שלי, שבמהלכה אני צוללת עם כרישים, אני מוציאה את הקרסים מפיהם", סיפרה זנטו לאחר מכן. "במקרה הנוכחי זה היה קשה יותר, כיוון שבניגוד לפעמים הקודמות, הקרס היה תקוע עמוק מאוד", הוסיפה. הצוללנית הסבירה כי על אף הניסיון הרב שצברה במשך 20 שנות עבודתה עם כרישים, היא עדיין צוללת עם חליפת מגן, למקרה שהכריש שבו היא מטפלת ינסה לנשוך את ידה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully