וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בממשלה: יוסי כהן ימונה ליועץ לביטחון לאומי

הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של סגן וממלא מקום ראש המוסד לתפקיד. כהן יחל בתקופה הקרובה חפיפה עם היועץ היוצא עמידרור, וייכנס רשמית לתפקיד עוד מספר חודשים

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינויו של יוסי כהן, סגן וממלא מקום ראש המוסד בשנתיים האחרונות, לתפקיד היועץ לביטחון לאומי ויו"ר המטה לביטחון הלאומי. בהתאם ללוח הזמנים שקבע ראש הממשלה נתניהו עם היועץ היוצא, יעקב עמידרור, כהן יחל בשבועות הקרובים בהליך חפיפה עם עמידרור, והוא ייכנס לתפקידו באופן רשמי בחודשים הקרובים.

כהן, חתן פרס ביטחון ישראל, הוא בן 52, יליד ירושלים, נשוי ואב לארבעה. הוא שירת במערכת הביטחון למעלה משלושים שנה, בין היתר בשורת תפקידי שטח מבצעיים ומודיעיניים וכן בתפקידי מטה ניהוליים.

יוסי כהן היועץ לביטחון לאומי וראש המועצה לביטחון לאומי. לשכת העיתונות הממשלתית
מינויו אושר בממשלה. יוסי כהן/לשכת העיתונות הממשלתית

את תפקיד היועץ לביטחון לאומי, שעומד גם בראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, מילאו ב-14 השנים האחרונות 8 אנשים שונים, כאשר אף אחד מהם לא סיים קדנציה של יותר משנתיים וחצי. התפקיד אויש לראשונה בשנת 1999 ע"י אלוף (מיל') דוד עברי, ובהמשך כיהנו בו אלוף (מיל') עוזי דיין, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, אלוף (מיל') גיורא איילנד, בכיר המוסד אילן מזרחי ותא"ל (מיל') דני ארדיטי.

בשנות כהונתו של ראש הממשלה נתניהו כיהנו בתפקיד פרופ' עוזי ארד, שהתפטר מהתפקיד בפברואר 2011, ויעקב עמידרור שהודיע לאחרונה על כוונתו לעזוב את התפקיד. בלשכת ראש הממשלה הכחישו בתוקף פרסומים על כך שעמידרור החליט לעזוב את התפקיד על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם ראש הממשלה, והסבירו כי סוכם מראש שעמידרור ימלא את התפקיד עד לאחר מערכת הבחירות שהתקיימה בחורף האחרון.

סגן ראש המוסד ימונה ליועץ לביטחון לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully