וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש המוסד ימונה ליועץ לביטחון לאומי

21.8.2013 / 19:04

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את יוסי כהן למחליפו של יעקב עמידרור, שיסיים את תפקידו בקרוב. כהן מילא תפקידי שטח רבים במוסד במשך שלושה עשורים וזכה בפרס ביטחון ישראל

מהמוסד ללשכת ראש הממשלה: יוסי כהן, סגן ראש המוסד וממלא מקומו של ראש הארגון, ימונה בקרוב ליועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה. הוא יחליף בתפקיד זה את אלוף (מיל') יעקב עמידרור, שאמור לסיים את תפקידו בעוד מספר שבועות לאחר כשנתיים וחצי. כהן, 52, שירת במשך כשלושה עשורים במגוון תפקידי שטח במוסד, ובשנתיים האחרונות כיהן כסגנו של ראש הארגון תמיר פרדו. הוא אף זכה במהלך שירותו בפרס ביטחון ישראל, מטעמים שאותם לא ניתן לפרסם.

בהודעה מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר כי כהן הינו "בעל רקע וכישורים מיוחדים העושים אותו הראוי ביותר לתפקיד החשוב הזה. הוא מכיר היטב נושאי ביטחון ונושאים בינלאומיים חשובים". כמו כן נמסר כי בשבועות הקרובים ימשיך למלא את התפקיד יעקב עמידרור. ראש הממשלה נתניהו אמר על עמידרור: "עוד אכביר במילים על פועלו ועשייתו לביטחונה של מדינת ישראל אבל גם בהזדמנות הזאת אני מבקש להודות לו בשם אזרחי ישראל על העשייה הרבה להמשך ביצורה של מדינת ישראל. גם בעתיד נמשיך להסתייע בניסיונו וכישרונותיו הרבים כדי שימשיך לתרום לביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

איש לא כיהן בתפקיד למעלה משנתיים וחצי

את תפקיד היועץ לביטחון לאומי, שעומד גם בראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, מילאו ב-14 השנים האחרונות 8 אנשים שונים, כאשר אף אחד מהם לא סיים קדנציה של יותר משנתיים וחצי. התפקיד אויש לראשונה בשנת 1999 ע"י אלוף (מיל') דוד עברי, ובהמשך כיהנו בו אלוף (מיל') עוזי דיין, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, אלוף (מיל') גיורא איילנד, בכיר המוסד אילן מזרחי ותא"ל (מיל') דני ארדיטי.

בשנות כהונתו של ראש הממשלה נתניהו כיהנו בתפקיד פרופ' עוזי ארד, שהתפטר מהתפקיד בפברואר 2011, ויעקב עמידרור שהודיע לאחרונה על כוונתו לעזוב את התפקיד. בלשכת ראש הממשלה הכחישו בתוקף פרסומים על כך שעמידרור החליט לעזוב את התפקיד על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם ראש הממשלה, והסבירו כי סוכם מראש שעמידרור ימלא את התפקיד עד לאחר מערכת הבחירות שהתקיימה בחורף האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully