וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מגוון אפשרויות זמינות" להתערבות בסוריה

24.8.2013 / 14:44

גורם בבית הלבן אמר כי אובמה ידון עם יועציו לביטחון לאומי בדיווחים האחרונים מסוריה ו"יקבל החלטה מושכלת באשר לתגובה". הלילה דווח כי משחתות אמריקניות התקרבו לסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

"יש לנו מגוון אפשרויות זמינות", כך אמר היום (שבת) גורם בבית הלבן בתגובה נוספת לתקיפה הכימית שביצע לכאורה הצבא הסורי ביום רביעי האחרון. "נפעל במכוון ונקבל החלטות התואמות את האינטרס הלאומי שלנו, גם כמו את ההערכות שלנו באשר למה שיכול לקדם את המטרות שלנו בסוריה". לפי הגורם, נשיא ארצות הברית ברק אובמה נועד היום עם יועציו לביטחון לאומי ודן עמם בדיווחים האחרונים מסוריה. לדבריו, "כמו שאמרנו בעבר, הנשיא הורה לקהילת המודיעין לאסוף עובדות וראיות כדי שנוכל לקבוע מה התרחש בסוריה. ברגע שנברר את העובדות, הנשיא יקבל החלטה מושכלת לגבי התגובה".

תקיפה כימית בסוריה - כותרות נוספות
איראן מאשרת: ”נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה”
משנעים משחתות לסוריה: ”אובמה יבחן אפשרויות לתקיפה”
אובמה: מוגזם לחשוב שנוכל לפתור את המשבר בסוריה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים באתר הנופש של מרתה'ס ויניארד, מסצ'וסטס. אוגוסט 2013. רויטרס
נועד עם יועציו לביטחון לאומי. אובמה/רויטרס

הלילה רמז שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי ארצו פועלת להצבת כוחות ימיים בציפייה להוראה מצד הנשיא אובמה על פעולה צבאית בסוריה, בעקבות הדיווחים על שימוש שנעשה לכאורה בנשק כימי במדינה. "למחלקת ההגנה יש אחריות לספק לנשיא אפשרויות לכל תרחיש", אמר הייגל לכתבים במהלך ביקור במלזיה. "זה מצריך הצבה של כוחותינו כדי שיוכלו לבצע את האפשרויות השונות, מתוך מה שהנשיא יבחר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המשחתת האמריקנית ג'ון מקיין. רויטרס
ספינות טילים אמריקניות נשארו באזור סוריה/רויטרס

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי בעקבות ההסלמה במלחמת האזרחים בסוריה, יאריך הצי האמריקני את נוכחותו באזור הים התיכון, על ידי השארת משחתת רביעית שהייתה אמורה לסיים את משימתה באזור. לדברי גורם ביטחוני בארצות הברית, המשחתת אמורה הייתה לשוב לבסיס בווירג'יניה, אולם מפקד הצי שישי של חיל הים האמריקני החליט להשאירה. עוד אמר הגורם כי הצי האמריקני לא קיבל הוראות חדשות להתכונן למבצעים צבאיים בסוריה. לדברי גורם ביטחוני בכיר, גורמים בארצות הברית שוקלים טווח רחב של אפשרויות לפעולה צבאית בסוריה, ובהן תקיפות שייערכו מהים.

עוד דווח כי יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, צפוי להציג היום אפשרויות לתקיפה צבאית בסוריה במהלך פגישה בבית הלבן. על פי הדיווחים, בין המטרות האפשריות לתקיפה - בונקרים פיקודיים ומשגרים המשמשים לשיגור נשק כימי.

סוריה טוענת: "חיילים מצאו חומרים כימיים במנהרות"

במקביל, הטלוויזיה הסורית דיווחה היום כי חיילים מצבא אסד מצאו חומרים כימיים במנהרות של המורדים בג'ובאר, שבפרברי דמשק. "גיבורי הצבא נכנסו למנהרות של הטרוריסטים וראו חומרים כימיים", צוטט "מקור חדש". "בחלק מן המקרים, חיילים נחנקו כשנכנסו לג'ובאר". עוד דווח כי "אמבולנסים הגיעו להציל את האנשים שנחנקו בג'ובאר". על פי הדיווח, יחידה של הצבא הסורי נערכת להסתער על הפרבר.

נשיא איראן חסן רוחאני הודה הבוקר לראשונה כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה. נשיאה הטרי של הרפובליקה האיסלאמית, שעוד במהלך הבחירות הצטייר כמועמד המתון היחסית, אמנם לא אמר מי עשה שימוש בנשק הקטלני, אולם קרא לקהילה הבינלאומית להימנע משימוש שכזה. טהרן, ידידתה הקרובה של דמשק, כבר האשימה בעבר את המורדים הסורים בשימוש בנשק כימי, אולם דבריו של הנשיא רוחאני מגיעים על רקע הדיווחים לפיהם למעלה מאלף בני אדם נהרגו בתקיפה כימית שביצע משטר אסד בפרברי דמשק.

"רבים מאזרחי סוריה החפים מפשע נפצעו ומתו מות קדושים מחומרים כימיים וזה מצער", צוטט רוחאני בסוכנויות הידיעות האיראניות. "אנו מגנים בתוקף את השימוש בנשק כימי". לדבריו, "הרפובליקה האיסלאמית קוראת לקהילה הבינלאומית לעשות כל שביכולתה כדי למנוע שימוש בנשק שכזה בכל מקום שהוא בעולם, ובמיוחד בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully