וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצג במוזיאון: השליכו נעל על לפיד - ותזכו בערק

קובי מנדל

22.8.2013 / 10:22

האמן דרור קרטה מבקש מהמבקרים במוזיאון "ינקו דאדא" בעין הוד להתייחס בהומור למיצג החדש שלו. "באופן כללי אני מתנגד להשלכת נעליים על אנשים, אך צריך לקחת בפרופורציה"

האם מישהו עבר את הגבול? מיצג אומנותי שבו מוצבת תמונה של שר האוצר, יאיר לפיד, מזמין את המבקרים במוזיאון "ינקו דאדא" בכפר האמנים בעין הוד להשליך עליה נעל, כאקט מחאתי. מי שיפגע – יזכה בכוסית ערק. המיצג, בגודל שני מטרים על מטר, בשחור-לבן, מוצג במקום במסגרת תערוכה כללית בסגנון ה"רדי-מייד", לפיה התערבות האמן מוגבלת לשינוי הזווית המקובלת של האובייקט, ללא כל שינוי באובייקט עצמו.

יוצר המיצג, דרור קרטה, מסר הבוקר (חמישי) לוואלה! חדשות כי מי שמעוניין מוזמן להשתתף במיצג כולל השלכת נעל על התמונה. "זהו מיצג מחאתי המתעסק גם במחאה כתופעה ומשלב את המחאה בעולם המערבי, את המחאה שהייתה בישראל ואת זרם ה"ינקו דאדא" באמנות. אני לא חושב שזה עובר את גבול הטעם הטוב. אני, באופן אישי, מתנגד להשלכת נעליים על אנשים וצריכים לקחת את זה בפרופורציה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנשים צריכים לקחת את זה בפרופורציה". המיצג במוזיאון "ינקו דאדא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרטה שב והדגיש כי מדובר באקט מחאה אמנותי בלבד בתוך המוזיאון. "מי שמשליך נעל מקבל כוסית ערק", הוסיף. "הערק הוא סמל כיוון שמדובר במשקה עממי שמחירו עלה והפכו אותו למשקה יוקרתי. יש להתייחס למיצג בהומור".

מהנהלת מוזיאון "ינקו דאדא" נמסר בתגובה: "הנהלת המוזיאון, הוועדה האמנותית והמנהלת והאוצרת הראשית, לא מפעילים צנזורה על התערוכות והאירועים הנלווים. אמנות, וזו הקשורה לתנועת דאדא, מעצם טבעה מעלה שאלות, מבקרת וקשורה למחאה חברתית ופוליטית". מהנהלת כפר האמנים עין הוד נמסר כי המיצג לא מייצג את דעת הכפר עצמו אלא את דעת האמן בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully