וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פירסם תמונה של יאיר לפיד במדי היטלר?

איש יחסי הציבור רני רהב הבחין בתמונה בפייסבוק, בה נראה לפיד במדי הצורר הנאצי. "צר לי שלא כולם הבינו מה קרה כיצחק שרבין נרצח", אמר. מפכ"ל המשטרה הורה לפתוח בחקירה

הזעם על שר האוצר יאיר לפיד טיפס למחוזות חדשים: כמה שעות לאחר שמליאת הכנסת אישרה את התקציב הדו-שנתי לשנים 2013-2014, אותו הכין משרד האוצר, התפרסמה תמונה בפייסבוק בה "הולבש" שפם כשפמו של היטלר על פניו של לפיד, ועל ראשו "הונח" כובע כמו זה שנהג הצורר הנאצי לחבוש. בתחתית התמונה נכתב "צורר כלכלת ישראל".

בתמונה הזו הבחין איש יחסי הציבור רני רהב, והוא לא הסתיר את זעמו. "התמונה הזו, שהועלתה לפייסבוק היום, היא מזעזעת! צר לי שלא כל המדינה הפנימה את מה שקרה כאן לפני 18 שנים כשיצחק רבין נרצח", כתב רהב. "היו כאלה שבימים השחורים שלפני הרצח העלו תמונה של רבין מחופש להיטלר. אני מקווה שמשטרת ישראל תעצור באופן מידי את מי שהעלה את הפוסט הנורא הזה כנגד שר האוצר יאיר לפיד. אני קורא לכל אזרח ואזרח בישראל שהדמוקרטיה יקרה לו לגנות את בעל הפוסט באופן מידי!". רהב ציין כי ראה את התמונה בפרופיל של בחורה שתמונתה אינה מסגירה אותה, אך הוא אינו יודע אם היא יצרה אותה. "אני מבקש ממשטרת ישראל לחקור את זה באופן מידי", הוסיף רהב.

בעקבות פרסום התמונה, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הנחה את ראש אגף החקירות לפתוח בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו ההסתה של לפני רצח רבין? תמונתו של לפיד כפי שפורסמה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגזירות הכלכליות אותן הנחית משרד האוצר בתקופה האחרונה הוציאו המון מתוסכל לרחובות, ומול ביתו של לפיד בצפון תל אביב מתכנסים בדרך קבע מפגינים רבים שמטיחים בו את זעמם. ביום בו הציג לפיד את הקיצוצים הצפויים בתקציב ואת העלאת המיסוי געשה הרשת, ורבים, ביניהם גם מצביעי יש עתיד מאוכזבים, ניצלו את הפלטפורמה בה משתמש שר האוצר חדשות לבקרים – הפייסבוק – ותקפו אותו. "בוקר טוב משק החבטות. כן זה אני מעמד הביניים, האיש העובד, משלם המסים, עושה המילואים, מסחטת כסף של העירייה ומפרנס של עשרות משפחות...לא נלחמת וגם לא תילחם למרות הצהרותיך", כתב אז גולש אחד. "איפה ההבטחות לעזור למעמד הביניים ומטה? נעלמו עם הכיסא?", כתב אחר. לפיד הגיב אז למתקפה נגדו ואמר: "אסור לתת לכעס לעוור אותנו. ידענו שזה יהיה קשה ואנשים כועסים, אבל זה בדיוק הפירוש של לקחת אחריות. לפעמים קשה זה גם צודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully