וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים בחופש": כך ימכור לכם לפיד את ייקור האלכוהול

11.6.2013 / 12:42

דף מסרים פנימי שהופץ בין חברי סיעת יש עתיד מגלה כי כדי לרכך את תגובת הציבור להתייקרות הערק והוודקה, עליהם לטעון כי הצעד ימנע אלימות בני נוער, ויחסוך קיצוץ בחינוך

איך יסבירו ב-יש עתיד את עליית מחירי הערק? שבוע לאחר ששר האוצר, יאיר לפיד, חתם על צו המורה על ייקור מחירי משקאות אלכוהוליים זולים כמו ערק וודקה, ולהוזיל את מחירי משקאות יקרים כמו וויסקי וקוניאק, במפלגתו עולים להתקפה. בדף מסרים לציבור שהופץ השבוע בין חברי הסיעה, ושהגיע לידי וואלה! חדשות, קיבלו חברי הכנסת של יש עתיד טיפים כיצד להסביר לתקשורת ולציבור את הצעד, שנראה על פניו כצעד שייפגע במעמד הביניים והשכבות החלשות שצורכות אלכוהול זול, וייטיב דווקא עם העשירים שצורכים אלכוהול איכותי ויקר.

לפי דף המסרים, הרציונל בהעלאת המחירים הוא ש"נזקי האלכוהול לא קשורים למחיר אלא לאחוז האלכוהול במוצר". עוד טוענים ב-יש עתיד: "למה עכשיו? בבחירה בין קיצוץ בחינוך, רווחה או בריאות, לקיצוץ בשתיית אלכוהול העדפנו לבחור באופציה השנייה, שהיא לא 'משאב הכרחי' לקיום יומיומי". יש לציין שמבירור שנערך מול רשות המסים עולה כי הרפורמה במיסוי האלכוהול תכניס בסך הכל 200 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה, לכן לא ברורה הטענה כי סכום זה לבדו יימנע קיצוץ "בבריאות, ברווחה ובחינוך".

הקדמת ייקור האלכוהול - בגלל החופש הגדול

עוד טוענים במפלגתו של שר האוצר כי הקדמת הרפורמה, שהייתה אמורה לצאת לדרך רק בראשית 2014 לחודש יולי הקרוב, היא בכלל תוצאה של החופש הגדול המתקרב, ואמורה למנוע אלימות של בני נוער, זאת למרות שרובם הגדול של צרכני האלכוהול בישראל הם בוגרים ולא קטינים. וכך נכתב: "בין 50 ל-60 אחוזים מבני הנוער בישראל צורכים אלכוהול וגיל השתייה הולך ויורד. רגע לפני היציאה לחופש הגדול, אי אפשר להתעלם מנתונים אלה, מהבעיות הבריאותיות ועלייה במקרי העבריינות והפשיעה שנגרמים משתייה מופרזת".

על פי הרפורמה במיסוי האלכוהול, שעוררה סערה ברשת, ימוסו מעתה מוצרי האלכוהול בשיעור אחיד על פי כמות האלכוהול במוצר, ולא על פי אחוזים ממחיר הבקבוק, כפי שהיה עד כה. התוצאה היא שמשקאות זולים ופופולריים בקרב צעירים כמו וודקה וערק יזנקו ומחירם יוכפל, ואילו מחירם של בקבוקים יוקרתיים שעלותם מאות או אלפי שקלים ייחתך בשיעור חד של בין 20 ל-50 אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully