וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכאות לבגרות: הבנים או הבנות ניצחו?

21.8.2013 / 17:53

שיעור הזכאות לבגרות אמנם עלה בכ-2% בממוצע הארצי, אך מניתוח המידע עולה שכמות התלמידים שסיימו כיתה י"ב דווקא ירדה. וגם: אחוז העולים הזכאים לבגרות גבוהה ב-15% מהממוצע

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק

מהנתונים שפרסם היום (רביעי) משרד החינוך עלה כי שיעור הזכאות לתעודת בגרות בישראל אמנם צמח באופן משמעותי בשנת הלימודים תשע"ב - אולם האם המספרים מעידים גם על הצלחה בשילוב תלמידים ועל ירידה בנשירה?

אם בוחנים את אחוז הזכאות בקרב העולים החדשים, הרי שקיים שיפור בכמה פרמטרים. בקבוצה הזאת נרשמה עלייה בשיעור של 2.1% במספר הזכאים לבגרות. שיעור הזכאים הכולל של קבוצה זו עלה מ-53.7% (תשע"א) ל-55.8% (תשע"ב). אחוז התלמידים הניגשים לבגרות מתוך קבוצת האוכלוסייה הזו עומד על 86% ונותר כמעט זהה בשנים האחרונות, זאת לעומת ממוצע של 71% מהתלמידים שניגשים לבגרות מקרב האוכלוסייה הכללית.

עם זאת, ולצד המספרים המעודדים - אחוז התלמידים המסיימים י"ב כיתות, ירד. קבוצת הגיל המלאה כוללת 121,116 תלמידים, כאשר מתוכם למדו בכיתה י"ב 96,578 תלמידים, המהווים 79.7% מכלל בני ה-18. מדובר בירידה של 0.7% לעומת אלו שלמדו בכיתה י"ב בשנת הלימודים תשע"א.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנתונים שפרסם היום משרד החינוך מאפשר גם הצצה ל"מאבק" בין תלמידים לתלמידות. בחלוקה לפי מגדר עלה כי בשנת תשע"ב חלה עלייה של 2.2% בשיעור הבנות הזכאיות לתעודות בגרות ל-65.8%. בקרב הבנים נרשמה עלייה גדולה יותר של 2.9%, אולם הם עדיין מדשדשים מאחורי הבנות, שכן שיעור הזכאות שלהם מקרב הלומדים הוא "רק" 58.5%.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

למדוד דברים נוספים

במהלך מסיבת העיתונאים בה פורסמו הנתונים, בה לקחו חלק שר החינוך שי פירון וקודמו גדעון סער - הודתה מנכ"לית המשרד דלית שטאובר כי האתגר שעומד בפני אנשיה הוא להתאים את מערכת החינוך לכל סוגי התלמידים, גם לאלה שמתקשים למצוא בה מקום. לכן, אמרה, שבמשרד החינוך יעבדו בשנה הקרובה על פיתוח החינוך הטכנולוגי שייתן מענה לצרכיהם של תלמידים שמוצאים עניין דווקא בתחום זה.

שר החינוך פירון התייחס ל"תרבות המדידה" - כפי שהיא באה לביטוי בין היתר בנתוני הבגרויות, שהייתה משאת נפשו של סער. "התפיסה שלי לא נועדה להסיג אותנו אחורה. היא רק מבקשת למדוד דברים נוספים. למדוד כמה עולים התמידו בבית הספר או כמה ילדי חינוך מיוחד השתלבו בבתי הספר", אמר פירון. לדבריו, מדידה של פרמטר אחד היא בעייתית. "צריך למצוא משהו שיבטא מחד מצוינות, ומצד שני משהו שלא יפגע בתלמידים. אני לא מבטל את היעדים האלה, אני חושב שחידוש מסיבי והיקפי של בתי הספר המקצועיים - יהיה אחת התשובות לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully