וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן תוקף את ארדואן: "ממשיך דרכו של גבלס"

רמי שני

21.8.2013 / 13:42

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הדף את דברי ראש ממשלת טורקיה, שטען אמש כי ישראל עומדת מאחורי הדחת מורסי, והשווה אותו לשר התעמולה הנאצי. "אי אפשר להתעלם מדברי השנאה שלו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

צפו בדבריו של ראש הממשלה הטורקי ארדואן

תגובה ישראלית חריפה לדברי ארדואן: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ אביגדור ליברמן השווה היום (רביעי) את ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן - שטען כי ישראל יזמה את ההפיכה במצרים - לשר התעמולה של גרמניה הנאצית, יוזף גבלס. "ארדואן השתלח במדינת ישראל, ואי אפשר להתעלם מדברי ההסתה והשנאה שלו", אמר יו"ר ישראל ביתנו בביקור בערד והוסיף: "אין ספק שהוא ממשיך דרכו של גבלס".

עוד באותו נושא:
ארדואן: יש הוכחות שישראל יזמה את ההפיכה במצרים
גורם מצרי: ארדואן לא יכול ללמד מהי פטריוטיות
בגלל ארדואן: המצרים מחרימים את הטלנובלות הטורקיות

אביגדור ליברמן בכניסה לבית משפט השלום י-ם. יולי 2013. נועם מושקוביץ
"אי אפשר להתעלם מדברי ההסתה והשנאה". ליברמן/נועם מושקוביץ

אתמול, במהלך פגישה עם חברי מפלגת "הצדק והפיתוח" צוטט ארדואן כאומר שלטורקיה יש "הוכחות ומסמכים" המעידים על מעורבותה של ירושלים בהפלת השלטון המצרי ב-3 ביולי השנה. "ההפיכה הוצנחה על מצרים. ומי עומד מאחורי זה? ישראל. ויש לנו הוכחות לכך". את דבריו נימק ארדואן בדבריו של האינטלקטואל היהודי-צרפתי ברנאר-אנרי לוי, שנפגש ב-2011 עם שר המשפטים הטורקי ערב הבחירות במצרים. לדברי ארדואן, לוי אמר: "האחים המוסלמים לא יהיו בשלטון גם אם יזכו בבחירות. דמוקרטיה אינה נקבעת בקלפי".

"צריך לעשות חשבון נפש"

בתגובה לדברים הללו אמר היום שר החוץ לשעבר כי עלילות "השווא שלו הן כמו עלילות דרייפוס ובייליס, או זקני ציון". לדבריו של ליברמן, האמירות הללו של ארדואן מוכיחות שטורקיה לא שינתה את יחסה העוין לישראל. "כל מי שהתנפל עלי או על ישראל ביתנו אחרי שהתנגדנו בתוקף להתנצלות בפני ארדואן - צריך לעשות חשבון נפש", אמר ליברמן בעת מפגש עם המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן שהגיע ארצה במטרה לבחון הקמת אולפני סרטים בסביבת העיר ערד.

זמן קצר אחרי דבריו המקוממים של ארדואן, שטען בנוסף כי ההתעלמות העולמית ממה שקורה במצרים היא לקיחת חלק בטבח, דחה הממשל האמריקני את עמדתו. "אנו מגנים בתוקף את ההצהרות מצדו של ראש הממשלה ארדואן, לפיהן ישראל אחראית לאירועים האחרונים במצרים, ואשר היו פוגעניות ולא נכונות", אמר סגן דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, בתדרוך לכתבים.

כאלף מתומכי האחים המוסלמים מתבצרים במסגד אל-פתאח בקהיר, מצרים, עם גופות הרוגים, 17 באוגוסט 2013. AP
גופות ההרוגים תומכי מורסי, השבוע/AP

במקביל, הדפו בארצות הברית את הדיווחים בתקשורת לפיהם הממשל עצר את הסיוע למצרים. "הבדיקה שלנו בנושא טרם הסתיימה והדיווחים הסותרים שפורסמו לפיהם הסיוע למצרים הופסק אינם מדויקים", אמר סגן דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, בתדרוך כתבים, והדגיש כי היחסים בין ארצות הברית לבין בת-בריתה מצרים הם עמוקים. "אנו בני ברית זמן רב".

"סיוע זה לא משהו שאפשר להדליק או לכבות - הסיוע מסופק בכל מני דרכים. החלטה שכזו תוכרז אם תתקבל", הוסיף. "היינו די ברורים בנוגע למהות המדיניות שלנו. הודענו בפומבי על ביטול משלוח מטוסי ה-F-16 , והנשיא עצמו הודיע על ביטול התרגיל הצבאי המשותף. (ההחלטה) היא לא עניין של הזזת המחוג לכיוון אחד או אחר - העניין הוא הסתכלות טובה יותר על הסיוע למצרים. עלינו לראות שאנו מותאמים לחוק, לאינטרס של ארצות הברית כמו גם גם מושפעים מהמעשים של הממשלה המצרית הזמנית. הממשלה הזו הבטיחה להשיב את השלטון, והאלימות השבוע סותרת את ההבטחה הזו, וזה נכנס לשיקולים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully