וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל ביקרה במחנה הריכוז דכאו - והלכה לשתות בירה

בגרמניה מותחים ביקורת חריפה על הקנצלרית מרקל, ששילבה בין כנס בוחרים חגיגי בעיר דכאו לסיור ראשון אי-פעם באתר ההנצחה לנרצחים. היהודים דווקא מרוצים: הביקור - מסר חשוב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ביקורת חריפה על קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אחרי שניצלה אמש (שלישי) עצרת בחירות בעיר דכאו כדי לבקר במחנה הריכוז הסמוך. באתר המגזין "דר שפיגל" נכתב כי מרקל "ביקרה במקום הנכון אך בעיתוי הלא נכון", והיומון הליברלי "זידדויטשה צייטונג" הצטרף לביקורת וכתב כי "הביקור בדכאו הריח קצת מוזר".

היה זה הביקור הראשון אי-פעם של קנצלר גרמני במחנה ריכוז. עד כה ביקרו מנהיגי גרמניה במחנות ריכוז מחוץ לארצם. מחנה דכאו ממוקם כ-15 קילומטרים מצפון-מערב למינכן, ובביקור שם אמרה מרקל כי היא "מלאת בושה וצער". לאחר מכן ערכה מרקל כינוס גדול לתומכי המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, ונאמה בפני הקהל בתוך אוהל בירה גדול. את מרבית נאומה נשאה כשהיא לוגמת מכוס בירה גדולה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מחנה הריכוז דכאו. 20 באוגוסט 2013. AP
מרקל מבקרת באתר ההנצחה בדכאו, אמש/AP

בחודש הבא תתמודד מרקל על כהונה שלישית בתפקיד. מרקל משקיעה בימים האחרונה זמן רב בביקורים במדינת בוואריה, מעוז חשוב עבור מפלגתה (בתחילת השבוע ביטלה עצרת ליד מינכן בשל משבר בני ערובה). הכינוס בדכאו נקבע מראש, ובקהילה היהודית הזמינו את הקנצלרית לשלב את הביקור בעיר עם סיור במחנה הריכוז, בו נרצחו 41 אלף בני אדם.

רנטה קונאסט, יו"ר מפלגת הירוקים, אמרה כי השילוב בין הביקור במחנה הריכוז לבין עצרת הבחירות הוא "חסר טעם". לדבריה, "מי שמתייחס למקומות זוועה ברצינות, אינו מבקר בהם במהלך קמפיין בחירות". וולפגנג בנץ, היסטוריון גרמני בעל-שם המתמחה במחקר השואה, אמר כי כאשר מרקל הניחה זר זיכרון, הביעה תנחומים ולאחר מכן הלכה לאוהל בירה, היא יצרה רושם לפיו היא אינה לוקחת ברצינות את הנושא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לוגמת בירה בעצרת בחירות אחרי ביקור במחנה הריכוז דכאו. 20 באוגוסט 2013. רויטרס
מרקל בדכאו, בעצרת של המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, זמן קצר אחרי הביקור במחנה הריכוז/רויטרס

מנגד, אישים בקהילה היהודית שיבחו את מרקל על ביקורה במחנה הריכוז. דיטר גראומן, ראש המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, אמר כי בואה של הקנצלרית למקום "מותיר מסר משכנע, מרשים וחשוב".

ממשלת הקואליציה של מרקל נתונה לביקורת בשל אזלת ידה במאבק בימין הקיצוני. המפלגה הלאומית-דמוקרטית הנאו-נאצית זכתה בשני מושבים בפרלמנט במזרח גרמניה, והמאמצים להחרים אותה לא צלחו.

לפני שנתיים חשפה המשטרה בגרמניה תא טרור נאו-נאצי שכונה "רוצחי הקבב". חברי התא רצחו לפחות תעשה מהגרים ושוטרת, ותכננו לרצוח מחוקק יהודי. האחרונה מבין חברי הכנופיה, ביאטה צ'אפה (המכונה "ביטה Z"), עומדת לדין בימים אלה. חשיפת התא גרמה מבוכה גדולה לגרמניה, ששירותי המודיעין שלה כשלו במשך שנים באיתורם של פעילי הימין קיצוני.

לקריאה נוספת
מרקל ביטלה ביקור בבוואריה בגלל משבר בני ערובה
מדוע נכנסה אנגלה לרשימה השחורה של מעצב העל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully