וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן אישרה תכנית להקמת כור גרעיני ראשון

הכור למטרות מחקר ייבנה בקמפוס באוניברסיטת ירדן בעלות של 130 מיליון דולרים. ירדן מתכננת מספר שנים הקמת כור שכזה ובעבר טען המלך עבדאללה כי ישראל פוגעת בתכניותיהם

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

הוועדה לפיקוח גרעיני בירדן (JNRC) הנפיקה את אישור הבנייה לכור האטומי הראשון במדינה, שיוקם בקמפוס למדע וטכנולוגיה באוניברסיטת ירדן שבצפון המדינה בעלות כוללת של 130 מיליון דולרים. בהתייחסו לנושא אמר מנהל הוועדה מג'ד חווארי כי לכור יהיה הספק של חמישה מגה וואט, והוא ייבנה לאחר שנתיים של בדיקות בטיחות. חווארי ציין כי בניית הפרויקט תבוצע על ידי שתי חברות דרום קוריאניות והיא תושלם ככל הנראה בשנת 2016.

חווארי סיפר כי הוועדה אירחה לאחרונה חמש משלחות מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ודנה בהליכי ההיתר והתכנון של כור המחקר. עוד הוסיף כי הוועדה פעלה בהתאם להנחיות סבא"א והאיחוד האירופי בעת הנפקת רישיון לפרויקט הגרעין. לדבריו, מדובר בטכנולוגיה גרעינית למטרות שלום, ייצור חשמל והתפלת מים. הכור יהיה מרכז ארצי למדע וטכנולוגיה גרעינית, להכשרת מומחים ומהנדסים בטכנולוגיות גרעיניות ולקידום בטיחות גרעינית.

כבר בשנת 2007 דיווח העיתון אל חיאת שירדן פועלת להקים תחנת כוח גרעינית לצרכים אזרחיים, וכי ברשותה 80 אלף טונות של אורניום גולמי. ישראל מעולם לא הביעה התנגדות רשמית למהלך, למרות שמלך ירדן, עבדאללה, טען בעבר כי היא פוגעת בתכניות הגרעין שלהם.

סין תסייע לירדן להקים כור גרעיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully