וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין תסייע לירדן להקים כור גרעיני

שתי המדינות חתמו על הסכם, לפיו תספק סין לירדן ידע ועזרה לבניית כור למטרות אזרחיות. הכור יספק 30% מצריכת האנרגיה במדינה

סין חתמה על הסכם עם ירדן, לפיו תסייע לה בידע ובבניה של כור גרעיני שמטרתו לספק את צריכת האנרגיה הגוברת בירדן. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי חאלד טוקאן ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית בירדן אמר כי "סין תסייע לירדן לחצוב ולהעשיר אורניום וכן לבנות כור גרעיני".

שתי המדינות חתמו על הסכם מקדים כבר בחודש אוגוסט. בירדן שמייבאת כ-95% מצורכי האנרגיה שלה, מעריכים כי 1.2 מיליארד הטונות של מחצבי פוספט מכילים כ-130 אלף טונות של אורניום. הממשל הירדני מתכוון להתחיל ולחצוב את האורניום כדי ליצור דלק למפעל גרעיני ראשון. לפי התכנון הכור הגרעיני יחל לפעול בשנת 2015, והוא אמור לספק כ-30% מהאנרגיה שתצרוך ירדן עד שנת 2030.

בתוך כך, דיפלומטים מ-35 המדינות החברות בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הגיעו היום לכנס מיוחד. בכנס התנגדו ארצות הברית, צרפת, קנדה והאיחוד האירופי להענקת סיוע גרעיני לסוריה. עם זאת, סין, רוסיה ומדינות מתפתחות אחרות החברות במועצת המנהלים, מתנגדות למעורבות פוליטית בתוכנית הסיוע של האו"ם המיועדת לפיתוח אנרגיה גרעינית למטרות אזרחיות, כגון ייצור חשמל.

באופן מפתיע הפציר ראש סבא"א מוחמד אל ברדעי במועצה לאשר את הפרוייקט ואמר כי אסור לפגוע בזכויות סוריה, החברה אף היא בסבא"א, כל עוד לא הוכח כי היא מפתחת נשק גרעיני בחשאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully