וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 13 התמוטט מסיבה לא ברורה בבריכה בצפון - ומת

קובי מנדל

20.8.2013 / 17:20

"הוא יצא מהמים, אכל חטיף והתמוטט. הוא אמר שכואב לו הגב והחזה", אמר בעלי בריכת השחייה בכפר ורדים. הנער פונה לבית החולים בנהריה ושם נקבע מותו. הנסיבות נחקרות

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

נער בן 13 התמוטט היום (שלישי) מסיבה שאינה ברורה בעת שישב מחוץ לבריכת שחייה בכפר ורדים שבצפון. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו תוך פעולות החייאה לבית החולים בנהריה, שם נקבע מותו. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אין חשד לפלילים.

ד"ר זאב סוניס, מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי גליל מערבי נהריה, אמר כי "בשעות הצהריים הובא על ידי צוות של מד"א נער כבן 13 במצב אנוש תוך מאמצי החייאה שהחלו סמוך לבריכת שחייה בכפר ורדים, שם התמוטט בפתאומיות. הצוות בחדר הלם המשיך במאמצי ההחייאה במשך דקות ארוכות, שבמהלכם בוצעה פתיחת חזה לצורך עיסוי לב פתוח. במהלך הטיפול בנער הועלה חשש כי הוא סובל מדימום שנבע ככל הנראה מקרע או פגיעה בכלי דם. הסיבה למקרה איננה ברורה בשלב זה".

בריכה בכפר ורדים שם ילד התמוטט, אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
מותו נקבע בבית החולים. הבריכה בכפר ורדים/אדריאן הרבשטיין

רביב אברהם, פרמדיק מד"א, מסר לוואלה! חדשות: "כשהגעתי למקום ראיתי נער בן 13 מוטל על שפת הבריכה כשאנשים סמקום מבצעים בו פעולות החייאה. הנער היה ללא נשימה וללא דופק. התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות כדי לברר מה קרה. בהתחלה לא היה ברור אם האירוע החל במים. מאוחר יותר הבנו כי זה קרה לאחר שיצא מהבריכה והתמוטט. עשינו לו פעולות החייאה תוך כדי פינויו לנהריה. הנער התארח אצל משפחתו בכפר ורדים".

ראש מועצת כפר ורדים, סיון יחיאלי, אמר לוואלה! חדשות שמדובר בנער מעכו. "שוחחתי עם הקב"טית שהייתה במקום ומדובר במישהו שהתמוטט בזמן שהיה מחוץ לבריכה. צוותים ביצעו בו פעולות החייאה ולבסוף נקבע מותו. שוחחתי גם עם מנהל בית החולים בנהריה לשם פונה הנער והוא מסר שמדובר בטרגדיה ולא באיזושהי רשלנות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"יצא מהמים, אכל חטיף - והתמוטט"

"שמונה שנים אני פה, וזו פעם ראשונה שקורה לנו אירוע כזה מצער", אמר לוואלה! חדשות רוני קובה, הבעלים של בריכת השחייה. לדבריו, "אחד הילדים יצא מהמים, התיישב על הספסל והחל לאכול חטיף. לאחר מכן הוא התמוטט, טען שכואב לו הגב והחזה. בוצעו בו פעולות החייאה ולצערנו הן לא צלחו".

"ההתמודדות היא מאוד קשה", הוסיף קובה, וביקש למסור תנחומיו למשפחה. "הילד שחה רגיל, היה בסדר, יצא מהמים ולא טבע או נחנק ממים", הדגיש.

בריכה בכפר ורדים שם ילד התמוטט, אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
"מדובר בטרגדיה ולא באיזושהי רשלנות"/אדריאן הרבשטיין

בתחילת השבוע התמוטט חייל בן 20 במהלך אימון גופני של חיילי נח"ל בבסיס בבית ליד בשרון. הוא פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה בחדרה, כאשר האבחנה הראשונית הייתה כי הוא סובל מהתייבשות.

מהתחקיר הראשוני של האירוע בצה"ל, החייל לא הראה סימנים חריגים לפני הריצה. לפי התחקיר, האימון התקיים בעומס חום שאפשר את הפעילות, ובמהלך היום אמור היה להתקיים לצוות אחר בבסיס בוחן גופני מאומץ יותר, שבוטל בשל התנאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully