וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר התמוטטות החייל: האימון בוצע לפי הנהלים

20.8.2013 / 1:26

בצה"ל ממשיכים לחקור את הנסיבות שהובילו להתמוטטות חייל גדוד הסיור של הנח"ל שלשום, ומדווחים כי הוא לא הראה סימני מצוקה טרם הריצה. החייל מאושפז בתל השומר במצב קשה

חייל צה"ל בן 20 שהתמוטט שלשום (ראשון) במהלך אימון חטיבת הנח"ל, ומצבו מוגדר קשה, לא הראה סימנים חריגים לפני הריצה בבסיס בית ליד בשרון - כך עולה מתחקיר ראשוני של האירוע. לפי התחקיר, האימון התקיים בעומס חום שאפשר את הפעילות, ובמהלך היום אמור היה להקיים לצוות אחר בבסיס בוחן גופני מאומץ יותר, שבוטל בשל התנאים.

הלוחם, חייל בודד שגדל בארצות הברית, הועבר הערב מבית החולים הלל יפה בחדרה לבית החולים שיבא בתל השומר, מצבו כאמור קשה אך יציב. "הלוחם מאושפז במצב לא טוב, הוא מורדם בטיפול נמרץ", סיפר לוואלה! חדשות גורם צבאי שהתייחס למקרה. "עדיין לא הסתיים התחקיר המסכם, אך המטרה היא קודם כל ללמוד מהמקרה לעתיד כדי שלא יחזור על עצמו", הוסיף.

המקרה אירע כאשר יצאו החיילים לריצה בפרדס הסמוך, כחלק מתכנית האימונים הרגילה שאושרה בידי כל הגורמים הרלוונטיים ואשר עומדת בכל התקנים. לאחר שסיים ריצת שמונה קילומטרים - התמוטט החייל בכניסה לבסיס בית ליד. צוות רפואי שהוזעק לשער הבסיס העניק לו טיפול רפואי שייצב את מצבו, והוא עובר למרפאת הבסיס כשהוא סובל מחום גוף גבוה מאוד. בהמשך קיבל טיפול שכלל עירוי נוזלים, ופונה לבית החולים.

(עדכון ראשון 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully