וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הנשיא לשעבר מובארק ישוחרר השבוע מהכלא

19.8.2013 / 14:39

עורך דינו של הנשיא המצרי, שהודח לפני שנתיים, אמר כי בשל ביטול סעיף מרכזי בכתב האישום נגדו הודיעה התביעה שאין טעם להחזיקו במעצר. המשפט בו הוא נאשם ברצח מפגינים נמשך

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, עשוי להשתחרר ממאסר ב-48 השעות הקרובות - כך אמר היום (שני) פרקליטו. לדברי עורך הדין פריד א-דיב, התביעה בקהיר הודיעה כי אין טעם להחזיק את מובארק בבית הכלא אחרי שכבר זוכה מאשמת שחיתות. מקורות ביטחוניים בקהיר ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס" אישרו את הדברים. אם אכן ישוחרר מובארק, לא ברור היכן ישהה ואם יוטל עליו מעצר בית.

מובארק, בן 85, נעצר אחרי הדחתו בהפיכה העממית של 2011, והואשם בעבירות שחיתות ובאחריות לרצח מפגינים. לדבריו פרקליטו, "כל שנותר הוא הליך מינהלי קצר, שצריך להימשך לא יותר מ-48 שעות. הוא ישתחרר עד סוף השבוע".

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בבית המשפט עם פתיחת משפטו החוזר, 11 במאי 2013. AP
מובארק בבית המשפט בחודש מאי. מצבו הרפואי הדרדר מאז כליאתו/AP

על פי החוק במצרים, הנשיא המודח, שנעצר לפני כשנתיים, אמור היה להשתחרר מבית הכלא מכיוון שנקבע לו משפט חוזר ולא עמד נגדו אישום חדש. ואולם, בחודש אפריל השנה הוגש נגדו כתב אישום חדש שבו נטען כי הנשיא לשעבר מעורב בפרשות שחיתות נוספת, ולפיכך הוא נשאר במעצר. בחודשים האחרונים גברו הקולות שדרשו לשחרור הנשיא לשעבר, הסובל מסרטן בלבלב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שני נשיאים במעצר

עורך הדין א-דיב אמר כי המשפט היחיד שמתנהל כעת נגד מובארק הוא תיק שחיתות בהיקף קטן, שצפוי להינעל עד תום השבוע. מובארק עדיין מואשם באחריות לרצח 800 מפגינים, והדיונים במשפטו החוזר נדחו שוב ושוב. רק ביום שבת בוטל שימוע נוסף בעניינו, בשל המהומות האלימות במסגד אל-פתאח בקהיר. הדיון הבא במשפט נקבע ל-25 באוגוסט.

מובארק עצור בבית הכלא טורה מדרום לקהיר, באותו מתקן שבו מוחזקים כמה מבכירי תנועת "האחים המוסלמים" שנעצרו אחרי הדחת הנשיא מוחמד מורסי בחודש שעבר. מורסי עצמו נחקר במיקום לא ידוע, בחשד שנעזר בחמאס כדי לתכנן את בריחתו מהכלא בימי הדחת מובארק. בין השאר דווח כי כתב האישום המגובש נגדו כולל קנוניה לרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully