וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלא רפואי: הייתה במוות קליני 42 דקות ושבה לחיים

ונסה טנסיו מאוסטרליה לקתה בלבה לעיני ילדיה. לבה נדם שוב בבית החולים, אך בזכות מכשיר חדשני הצליחו הרופאים להתפנות מההחייאה הידנית המתישה - ולאתר את מקור הבעיה

אוסטרלית מתה מוות קליני 42 דקות - ושבה לחיים/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רופאים ממלבורן שבאוסטרליה הצליחו להציל את חייה של אישה שהייתה שרויה במוות קליני במשך 42 דקות. התקשורת באוסטרליה סיקרה בהרחבה את המקרה והגדירה אותו "נס רפואי".

ונסה טנסיו, אם לשניים בת 41 המתגוררת סמוך למלבורן, הובהלה בשבוע שעבר לבית החולים אחרי שהתמוטטה לעיני ילדיה הקטנים ולקתה בלבה. כבר באמבולנס ניתנה לה החייאה כמה פעמים באמצעות דפיברילטור (שוק חשמלי), אך בבית החולים נדם לבה שוב. לאחר מאמצי החייאה הוכרז שהיא מתה מוות קליני – מצב שבו הלב אינו פועם וחמצן אינו מגיע לאיברים, אך רקמת המוח עדיין חיה.

זה היה האירוע הלבבי הראשון שעברה טנסיו. למרבה המזל, בבית החולים הותקן ציוד חדשני: מכונה בשם LUCAS 2, המאפשרת לחיצות חזה אוטומטיות, ומשחררת את ידי הרופאים מהעבודה הידנית המתישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגמה של מכשיר ההחייאה LUCAS 2 על חולה המפונה באמבולנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך כ-30 דקות אפשרה המכונה לרופאים להמשיך להזרים את הדם והחמצן לאיבריה החיוניים של האישה, כולל למוחה. הסוללות למכשיר אזלו לחלוטין והוחלפו שוב ושוב בזמן שהרופאים ביצעו צינתור איבחוני בלבה של טנסיו, וגילו כי העורק הקדמי היורד - המכונה "עורק האלמנות" - חסום.

אחרי צינתור לפתיחת העורק החסום והחדרת סטנט, שב לבה של האישה לפעום מחדש. כעבור יומיים היא התעוררה, והדבר הראשון שביקשה היה לראות את ילדיה, שהיו לצדה כאשר התמוטטה. כעבור חמישה ימים נוספים שוחררה מבית החולים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully