וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לתעשיית הפורנו בארה"ב: קונדומים - חובה

בית משפט פדרלי דחה תביעה שהגישו מפיקים מלוס אנג'לס, שטענו כי תקנה המחייבת שימוש באמצעי המניעה היא לא חוקתית. בסוף 2010 הושבתה התעשייה מחשש להדבקה המונית באיידס

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תעשיית הפורנוגרפיה האמריקנית ספגה מהלומה קשה בסוף השבוע, עם כישלון המאבק המשפטי להיאבק בדרישה לחייב את השחקנים להשתמש בקונדומים. בית משפט פדרלי דחה את טענת מפיקי הפורנוגרפיה בקליפורניה, לפיה התקנה החדשה אינה חוקתית.

התקנה היא יישום של חוק שעבר ברוב גדול במשאל עם שנערך במדינה ביום הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר 2012, המכונה "התקנה למין בטוח יותר בתעשיית הסרטים למבוגרים במחוז לוס אנג'לס", או "צעד B".

נשיא הקרן למלחמה באיידס בלוס אנג'לס, מייקל וינשטיין, אמר כי הפסיקה היא "ניצחון אדיר, שתורם בטווח הארוך לבריאותם של השחקנים בתעשייה".

קמפיין למען חוק הקונדומים באזור לוס אנג'לס. AP
פעיל למען התקנה מפגין בשדרות סאנסט בהוליווד/AP

רבים מסרטי הפורנוגרפיה מופקים בלוס אנג'לס ובפרט באתרי הצילומים של הוליווד. שתיים מהחברות שנאבקו ברשויות – אולפני ויויד אנטרטיינמנט ואולפני וויקיד פיקצ'רס - איימו בזמנו לעזוב את העיר ולהעתיק את עסקיהם למקום אחר, אך טרם עשו זאת.

בסוף שנת 2010 הושבתה תעשייה הפורנוגרפיה בחלקים גדולים מארצות הברית אחרי שכוכב הפורנו דריק בורטס אובחן כנשא HIV. בורטס נטש את התעשייה והפך לאחד הדוברים הבולטים הקוראים לחייב שימוש בקונדומים בסרטי פורנו. בהלה נוספת ממגפה בשנה שלאחר מכן התבררה כהתרעת שווא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קמפיין למען חוק הקונדומים באזור לוס אנג'לס. AP
אולפני ויויד בלוס אנג'לס, שאיימו לעזוב את העיר במחאה על התקנה/AP

כמה שחקניות פורנו תבעו את הרשויות במחוז לוס אנג'לס בתחילת השנה בדרישה לעצור את יישום התקנה החדשה. בתביעה, שהוגשה בשם שני אולפני הסרטים, נטען כי יש חשש לירידה בהכנסות מכיוון שקהל הצופים מעדיף לצפות בסרטים שבהם הגברים אינם משתמשים בקונדומים.

ואולם, פרקליטי המחוז סירב לבוא לבית המשפט כדי להגן על מפיקי הסרטים. לכן, התביעה הגיעה לערכאה גבוהה יותר, וחמש אגודות למלחמה באיידס קיבלו מעמד מיוחד המקנה להן את הזכות להביע עמדה בזכות התקנה.

לא ברור אם בכוונת מפיקי הסרטים לערער לערכאה גבוהה יותר.


לקריאה נוספת
החוק עבר: חובת קונדום בסרטי פורנו בלוס אנג'לס
2005: למרות 5 מקרי איידס, בתעשייה מסרבים לקונדום
באוקטובר 2010: שחקן פורנו אמריקאי נדבק באיידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully