וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות על ביתם של ערבים שנאבקו לבנות בית במשגב

קובי מנדל

17.8.2013 / 15:08

לפני כשנתיים בג"ץ חייב את היישוב הקהילתי רקפת לקבל את בני הזוג פאתנה ואחמד זבידאת מסכנין. על הבית, שנמצא בשלבי בנייה, רוססה היום הכתובת "אין נאמנות, אין אזרחות"

ביישוב רקפת שבאזור משגב התגלתה הבוקר (שבת) כתובת נאצה על קיר חיצוני של בית הנמצא בשלבי בנייה שבבעלות תושב סכנין, בה נכתב: "אין נאמנות, אין אזרחות". חוקרי תחנת משגב פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

מדובר בביתם של בני הזוג פאתנה ואחמד זבידאת מסכנין, שלאחר שש שנים של מאבק משפטי ארוך ומתיש, בג"ץ קיבל את עתירתם לפני כשנתיים נגד היישוב הקהילתי שבמועצה האזורית משגב ונגד מנהל מקרקעי ישראל, לאפשר להם לרכוש מגרש בישוב. הרכב השופטים, בראשות הנשיאה דורית ביניש והשופטים אליקים רובינשטיין ועדנה ארבל, הורה למדינה למסור לבני הזוג מגרש למגורים ביישוב בתוך 90 ימים, ובכך להביא את הפרשה לסיומה.

טענו שבקשתם נדחתה בשל היותם ערבים

בני הזוג זבידאת, זוג אדריכלים, פנו לפני כשמונה שנים ליישוב רקפת בבקשה לקבל קרקע לבנייה באחת ההרחבות של היישוב, אולם ועדת הקבלה של היישוב דחתה את הבקשה בטענה שבני הזוג אינם מתאימים מבחינה חברתית ליישוב.

בני הזוג ערערו על ההחלטה ובמקביל עתרו לבג"ץ בטענה שבקשתם נדחתה בשל היותם ערבים וכן תקפו את חוקיותם של ועדות הקבלה. במקביל, הם גם ערערו על החלטת הוועדה. בג"ץ הורה לדון מחדש בבקשתם ופנייתם הועברה פעם נוספת לוועדת הקבלה ונדחתה.

בני הזוג ערערו על כך לוועדה המחוזית של מנהל מקרקעי ישראל, שקיבל את הערעור והורה להעביר לבני הזוג קרקע לבנייה. "חבל לנו שבני הזוג נאלצו לחכות שש שנים בשביל משהו מובן מאליו" אמרה אז עורכת הדין, סוהד בשארה. "אנחנו מקווים שבהמשך יתקבלו גם הטענות הכלליות שלנו כנגד ועדות הקבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully