וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לוועדת הקבלה: הזוג הערבי יוכל לגור ברקפת

גלעד גרוסמן

13.9.2011 / 19:02

במשך שש שנים ניסו בני זוג ערבים לקבל קרקע לבנייה ביישוב רקפת בצפון. ועדת הקבלה של היישוב דחתה את הבקשה, אך בג"ץ החליט לשנות את הגזירה. "חבל שהם נאלצו לחכות"

בג"ץ העניק היום (שלישי) תוקף של פסק דין להחלטת מנהל מקרקעי ישראל מלפני כשבועיים להעניק קרקע לבנייה לבני זוג ערבים ביישוב רקפת. השניים, זוג אדריכלים מהצפון המתגוררים כיום בשכירות בכרמיאל פנו לפני כשש שנים ליישוב הנמצא במועצה האזורית משגב בבקשה לקבל קרקע לבנייה באחת ההרחבות של היישוב אולם ועדת הקבלה של היישוב דחתה את הבקשה בטענה שבני הזוג אינם מתאימים מבחינה חברתית ליישוב.

בני הזוג ערערו על ההחלטה ובמקביל עתרו לבג"ץ בטענה שבקשתם נדחתה בשל היותם ערבים וכן תקפו את חוקיותם של ועדות הקבלה. במקביל, הם גם ערערו על החלטת הוועדה. לפני מספר חודשים הורה בג"ץ לדון מחדש בבקשתם ופנייתם הועברה פעם נוספת לוועדת הקבלה ונדחתה.

בני הזוג ערערו על כך לוועדה המחוזית של מנהל מקרקעי ישראל, שלפני כשבועיים קיבל את הערעור והורה להעביר לבני הזוג קרקע לבנייה. "חבל לנו שבני הזוג נאלצו לחכות שש שנים בשביל משהו מובן מאליו" אמרה עורכת הדין, סוהד בשארה. "אנחנו מקווים שבהמשך יתקבלו גם הטענות הכלליות שלנו כנגד ועדות הקבלה".

עוד בנושא:

פשרה בחוק "ועדות הקבלה" - רק בנגב ובגליל
בג"ץ נגד ועדות הקבלה: "יש שכנים פחות נחמדים"
ח"כ טיבי: "היהודים הפקיעו את אדמותינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully