וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כופרים בשליחות ישראל ביצעו הפיגוע בביירות"

17.8.2013 / 0:02

מזכ"ל חיזבאללה טען שאת הפיגוע בדאחייה ביצעו שלשום קיצונים סונים, ואף הצהיר: "אלחם עבור סוריה בעצמי". הוא הוסיף קריצה לעבר ישראל כשאמר: "עונת התיירות על הגבול תמה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודה אתמול (שישי) כי את הפיגוע שבוצע שלשום ברובע דאחייה שבביירות הוציאו לפועל "קרוב לוודאי" קיצונים סונים מהאופוזיציה הסורית. הדברים סותרים את הכרזתו של נשיא לבנון מישל סלימאן שטען כי יש "טביעות אצבע" של ישראל. עם זאת אמר נסראללה כי המפגעים הם חלק מקבוצה קיצונית של "כופרים" שעובדת עבור ישראל. "אני אומר את זה כדי שלא יבוא מישהו ויגיד אחר כך שלישראל אין קשר. אין לנו ספק שהם מועסקים על ידיה", טען.

נסראללה, שנשא נאום לציון שבע שנים לסיום מלחמת לבנון השנייה, חידש את המחויבות שלו ללחימה בסוריה, שבה לוקח ארגונו חלק לצד צבאו של הנשיא בשאר אסד. הוא אף הגדיל ואמר שהוא עצמו מוכן לצאת ולהילחם בעצמו במדינה השכנה, במידת הצורך. לדבריו, פיצוץ מכונית התופת בדאחייה רק מגביר את נחישותו להילחם עבור סוריה, ולהגן עליה מפני הסונים הרדיקלים שעומדים מאחורי הפיגוע. "אם הלחימה תדרוש אותי, אני אלך לסוריה, בהחלט".

נסראללה נואם, אתמול

שלשום אמר פרשננו לענייני ערבים אבי יששכרוף כי ברור למדי שקבוצות סוניות קיצוניות הפועלות כחלק מהאופוזיציה הסורית, הוציאו לפועל את הבטחתן - לפגוע בחיזבאללה ובתומכיו בתוך לבנון. הפיגוע הזה, עשוי להיות ה"סיפתח" בשורת תקיפות, על ה"יהירות" שאותה נוקט נסראללה בתמיכתו באסד ובאיראן.

אזור הפיצוץ בדאחייה שבביירות: הבניינים מעלים עשן, הרס רב ופצועים. AP
זירת הפיגוע בדאחייה, שלשום/AP

נסראללה התייחס שוב לתקרית בגבול הלבנוני שאירעה בשבוע שעבר, ובמהלכה נפצעו ארבעה חיילי צה"ל שהיו בפעילות מבצעית. "העידן של ה'תיירות' הצבאית הישראלית על הגבול עם לבנון ובתוכה הסתיים".

השבוע הוא אף קיבל אחריות על הטמנת המטען שהתפוצץ. נסראללה אמר לתחנה הלבנונית "אל-מיאדין", שמזוהה עם ארגונו, כי "זה היה מבצע מבוקר ומכוון. זה לא היה מקרי, ולא מדובר במוקש שהשאיר הכובש הישראלי במלחמה".

האפשרות שחיזבאללה עומד מאחורי הפיצוץ הועלתה מיד לאחר הפיצוץ. בשבוע שעבר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי "האויב נכשל כאשר חדר לגבול לבנון ונפל במלכודת שרק 'ההתנגדות' (חיזבאללה) יכולה הייתה לטמון". "רק חיזבאללה יכול לייצר פצצות שפוגעות בישראלים כאשר הם חוצים את הגבול. הכוח הישראלי נפל במארב שהוכן היטב והאויב נאלץ להתמודד עם השאלה: איך חיזבאללה ידע שהיינו כאן?", נכתב בעיתון.

פיצוץ במעוז חיזבאללה  בלבנון ברובע דאחייה בביירות, אוגוסט 2013. רויטרס
פיצוץ במעוז חיזבאללה בלבנון ברובע דאחייה בביירות, אוגוסט 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully