וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונתן פולארד במאמר: מתנגד לשחרור אסירים

במאמר שכתב ופורסם ב"ג'רוזלם פוסט" טוען המרגל היהודי-אמריקני הכלוא זה 28 שנים, כי ממשלות ישראל מציגות "מוסר מעוות" המונע משיקולים פוליטיים קרים. "ישראל בגדה במתיה"

דיונים ודעות הנוגעים למרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד נשמעים חדשות לבקרים. אך את קולו של פולארד עצמו כמעט ולא ניתן לשמוע לאורך 28 השנים שבהן הוא נתון במאסר בארצות הברית עקב הרשעתו בריגול לטובת ישראל.

באופן נדיר, פרסם הבוקר (שישי) עיתון ה"ג'רוזלם פוסט" מאמר פרי עטו של פולארד עצמו. אך בניגוד לציפיות, פולארד כמעט ולא עוסק במאמר בעניין הפרטי שלו, אלא בוחר דווקא למתוח ביקורת קשה על ממשלת ישראל הנוכחית שהחליטה לשחרר 104 אסירים פלסטינים. כמו כן, מבקר פולארד באופן נחרץ את מדיניות ממשלות ישראל האחרונות, אשר לדעתו, מודרכות על ידי ערכים מוסריים מעוותים ואינן מכבדות את ערכי היהדות.

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
יוצא נגד שחרור אסירים, פלסטינים/טלי מאייר

על אף שפולארד פותח את מאמרו במחמאות למדינת ישראל, בין היתר על כך שהיא מסייעת בשעת אסונות בינלאומיים, מובילה בתחום ההיי-טק, ממהר האיש שהורשע בריגול למנות את "השיאים השליליים" שבהם מחזיקה המדינה: "ישראל הינה המדינה היחידה בהיסטוריה העולמית שגירשה מרצונה החופשי את אזרחיה שלה מחלקים מאדמת מולדתה ומסרה אותם לאויביה", הוא כותב.

הוא עוד טוען כי ישראל הינה המדינה היחידה בהיסטוריה שהרסה את בתיהם ועסקיהם של אזרחיה, והותירה אותם עם הבטחות ריקות וחיים הרוסים. כמו כן, מציין פולארד כי ישראל היא היחידה שחפרה והעבירה את קברי מתיה כדי שתוכל להעביר את הקרקע עליה שכנו לאויביה.

ג'ונתן פולארד, אפריל 2012. AP
פולארד והשרה לימור לבנת/AP

בשלב זה, עובר פולארד לתאר במאמרו את "מעשי הבגידה" של ממשלות ישראל, זאת כחלק נוסף מהגדרתו את המוסר שלהן ככזה המוכפף לצרכים ורצונות פוליטיים. בתוך כך, מתאר פולארד את פרשת הפקרתו של החייל מדחת יוסוף ואת המקרה שלו, תוך שהוא טוען שהמדינה בגדה בו, הפקירה אותו ואף סייעה לארצות הברית בהרשעתו. לבסוף עובר פולארד לנושא המרכזי שבו ביקש לעסוק והוא שחרורם של האסירים הפלסטינים.

פולארד טוען כי במעשיה אלו, ממשלת ישראל מבזה את כבוד מתיה ואת כבודם של בני משפחותיהם של קורבנות הטרור. כמו כן, תוהה פולארד כיצד ייתכן שבמדינה דמוקרטית מהלך שכזה יוצא אל הפועל שעה שמרבית האזרחים, לטענתו, מתנגדים לו.

ג'ונתן פולארד, אפריל 2012. AP
פולארד בצעירותו/AP

לבסוף, מתאר פולארד את ארץ ישראל כ"נצחית" ואת מדינת ישראל כ"מחזיקתה הזמנית" של הארץ. לטענתו, אותו "מוסר עקום" שמאפיין את ממשלות ישראל יביא לפגיעה אנושה בלגיטימיות הישראלית להחזקה בחבל הארץ. פולארד מסיים את המאמר וכותב: "ברור כי זהו הזמן לשיקום היסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully