וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוסד משתתף בחקירת השריפה בשדה התעופה בקניה"

בניירובי מדווחים כי יחד עם גופי מודיעין אמריקניים, הארגון הישראלי יחקור את השריפה שהשביתה בשבוע שעבר את שדה התעופה המרכזי באפריקה, בניסיון להכריע אם מדובר בטרור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צפו בשריפה בשדה התעופה בשבוע שעבר

שריפת הענק שפרצה בשבוע שעבר בטרמינל הנוסעים של שדה התעופה הבינלאומי בניירובי שבקניה גוררת אחריה תשומת לב בינלאומית רבה והצעות סיוע מצד גופי החקירה המובילים בעולם. התקשורת המקומית בקניה מדווחת כי מלבד גופי המודיעין האמריקניים FBI ו-CIA גם המוסד הישראלי הצטרף לחקירת נסיבות השריפה, בניסיון לקבוע אם מדובר במעשה טרור.

סוכנויות המודיעין האמריקניות וגוף המודיעין הישראלי, המוערך ברחבי העולם, הצטרפו למשטרת קניה, לסוכנות המודיעין המקומית ולמשרד התחבורה ורשות שדות התעופה הקנייתים לשם חקירת האירוע. החקירה מתמקדת תחילה בשאלה אם מקורה של השריפה בהצתה מכוונת, ואם כן, האם מדובר במעשה בעל מאפייני טרור או שמא על רקע אישי יותר, כגון עובד ממורמר שפוטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תושבים ונוסעים שפונו מהטרמינל צופים בשריפה/מערכת וואלה, צילום מסך

בנוסף, מתבצע תחקור רחב היקף של כלל עובדי שדה התעופה ושל מכבי האש הקנייתים אשר, לפי דיווחים מקומיים, הגיבו באיטיות רבה בזמן השריפה. כמו כן, חברת החשמל הקנייתית מעורבת בחקירה לשם בחינת האפשרות כי תקלה באחת ממערכות אספקת החשמל היא שגרמה לדליקת הענק.

ביום רביעי שעבר, נסגר נמל התעופה הבינלאומי בניירובי, בירת קניה, בשל שריפת הענק שפרצה במקום. למרות עומס הנוסעים הכבד בשיא עונת התיירות, לא דווח על נפגעים. כל ההמראות מהנמל בוטלו, והנחיתות מהנמל, הנחשב למרכזי ולחשוב ביותר באפריקה, הוסטו לשדות תעופה משניים.

שריפה בנמל התעופה על שם ג'ומו קניאטה בעיר ניירובי. קניה, 7 באוגוסט 2013. רויטרס
הכבאים הקנייתים עומלים על כיבוי השריפה בטרמינל הנוסעים/רויטרס

כבר בתחילת האירוע הזהירו הרשויות בקניה כי "המים לכבאיות הולך ואוזל" והביעו חשש מנזק כבד לנמל התעופה. המשטרה והצבא הוזעקו למקום כדי לסייע בכיבוי השריפה. עדי ראייה אמרו כי ניתן להבחין בלהבות ממרחק של קילומטרים רבים. גורם רשמי בניירובי, שלא הזדהה בשמו, דיווח כי השריפה החלה באזור שבו חולפים הנוסעים כדי לאסוף את המזוודות אחרי הנחיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully