וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריוקי בראשון לציון? סיירת הרעש תדאג לשכנים

בעיריית ראשון לציון לא מסתפקים ב"חוק הקריוקי", שמאפשר לשוטר להחרים ציוד מתוך בית מרעיש, והקימו כוח למשימה זו בלבד. "האינטרס הוא לא לקלקל מסיבות, אך יש להתחשב באחר"

בני הנוער נמצאים בחופשת הקיץ, מערכות הקריוקי הביתיות נמכרות בזול והטרנד זוכה לעדנה מחודשת - כל אלה מהווים כר פורה למטרדי רעש משכנים שכל בקשתם היא לשמוח ולחגוג. ראשון לציון, בה נרשמו בחודשיים האחרונים בלבד למעלה מ-2,000 אירועי רעש, מבקשת להתמודד עם המטרד באמצעות יוזמה חדשה: סיירת רעש המורכבת מפקחים ושוטרים.

הכוח, שהוקם בחודשים האחרונים, כשברקע אושר החוק שמאפשר לשוטרים להיכנס לבית מרעיש, כולל חמישה שוטרים וחמישה פקחי עירייה. "החלטנו להתמודד בצורה ייחודית ונקודתית עם התופעה הזאת", אמר היום (רביעי) לוואלה! חדשות מוטי נחמני, מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי של עיריית ראשון לציון. "בנוסף לסיירת, מתנהלים 26 סיורים ממונעים בכל לילה כדי למנוע התקהלות והרעשת בני נוער בגנים הציבוריים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הם ידאגו שתוכלו לישון בשקט. הסיירת בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיריית ראשון לציון הדגישו כי השילוב של פקחים ושוטרים מאפשר טיפול מוצלח וממוקד יותר במטרדי הרעש, בעיקר מכיוון הסמכויות של כל תפקיד. שוטר יכול להיכנס לבית ולחצרות בית, אך פקח יכול לתת קנס. "הסיירת הוגדרה ויועדה לטפל אך ורק במשימות הללו", נמסר מהעירייה. "בשנה האחרונה יש יותר תופעה של רעש. 'הפרויקט של רביבו', מכשירי קריוקי שקונים בזול. כמעט כל מי שיש לו בית פרטי קונה את זה. יש עלייה חדה באירועים האלה במיוחד בראשון לציון". בעירייה ציינו כי שני מחסנים כבר עמוסים במערכות קריוקי שהוחרמו מאז החלה הסיירת לפעול, והמשטרה מתחילה למלא גם את החדר השלישי.

בנוסף להתמקדות הסיירת ברעש הבוקע מבתים, עיריית ראשון לציון מתמודדת, כאמור, גם עם התגודדויות של בני נוער וצעירים בגינות ציבוריות בדרך מקורית. "דאגנו לאדריכלות מתאימה. הורנו על גיזום של צמחייה עבותה - בני הנוער נוהגים להתבודד באזורים חשוכים, הצבנו גם מצלמות ורמקולים שמחוברים למוקד. ככה אפשר לצפות וגם לתקשר אונליין עם אותן חבורות בני נוער. זה הרבה יותר קל לבקש מהם 'עזבו את המקום', מאשר לשלוח פקחים ושוטרים. גם הם לא רוצים להסתבך עם המשטרה", ציינו בעירייה. "סך הכל האינטרס הוא לא לבוא ולקלקל מסיבות. מותר לאנשים לשמוח, אבל יחד עם התחשבות בסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully